donderdag 24 november 2016

Beengoed

Tja, dochter weet inmiddels goed aan te geven wat ze wilt in haar kast. Tevens vind ze het erg fijn dat mama met haar wensen 'gewoon' maakt wat ze hebben wilt. Winkelen is zeker niet haar hobby (noch die van mij, tenzij het lapjes zijn).


Dit keer wilde mevrouw leggings. Graag roze en blauw van 'die stof met de zachte binnenkant'.

Afwerking aan de bovenkant heeft ze graag van zacht taille elastiek. Dus moeders aan de slag met het patroon. Want haar maat op de bibs is circa 86, maar in de lengte 116/122. Dus maten genomen en patroon getekend.






Tussendoor nog even elastisch paspelband en taille elastiek besteld, en afmaken die hap.

Het tekenen van het patroon heeft zo'n beetje dezelfde tijd gekost, als het in elkaar zetten van een viertal leggings. Ja zeker, vier. Want uit een lapje tricot krijg ik twee leggings (lengte lap = lengte patroon).







Nette afwerking zo aan de onderkant, toch?












Hier is de buitenkant (bovenaan) en binnenkant (onderaan foto) te zien. Aan de buitenkant ziet de stof eruit als tricot, maar binnenin is het net fleece. Heerlijk zacht en vooral dik. Dus mevrouw houdt zo warme benen.


Laat de winter maar komen!





Gebruikte materialen:
Patroon: zelf getekend
Stof: Eike tricot
Taille elastiek / paspelband: Mamarieke

Uitdaging: 8 & 9/10 (2 lappen à 75 cm)


8 opmerkingen:

  1. Je zult zo'n moeder hebben wat een feestje en wat een heerlijke leggings, top!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super idee die afwerking van de benen! zet je eerst het band er aan voordat je de beennaden stikt of hoe doe je dat??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stik eerst de beennaad, daarna kruisnaad en werk vervolgens de zoom en taille af.

      Verwijderen
  3. Oh heerlijke warme beentjes gaat ze hebben! Leuk te zien wat je ermee gemaakt hebt. Ik vind het echt een slimme afwerking van de pijpjes!
    Zal jij morgen gewoon de uitdaging gehaald hebben?? Dan mag vanaf morgen de kleine frummel geboren worden ;) .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nu aan het naaien, dus dat gaat wel lukken (hihi).

      Verwijderen
  4. Ja dat krijg je ervan hé mama maakt het wel, fijn hoor want denk dat kopen met deze maten ook héééél lastig gaat worden.
    Mooi zo de afwerking van de pijpjes en bovenkant.
    Die stof kan ik me voorstellen dat ze die wilde die zit niet alleen lekker warm maar voelt ook zo heerlijk aan.

    Op naar nr 10 zou ik zo zeggen ben benieuwd hoor.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je weet hoe de kids hier zijn. Gewoon wensenlijst doorgeven aan moeders en dan afwachten tot het klaar is ;-)

      Verwijderen
  5. Dat lijken me heerlijke leggings, lekker warm en mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.