Quilt


Begin van dit jaar was ik begonnen aan een nieuw quilt. Hier kunnen jullie lezen hoe ik begonnen was. Het quilt is in fasen in elkaar gezet, omdat ik het simpelweg nog niet volledig had uitgedacht. Gewoon een kwestie van beginnen en dan zien we wel.









Na al het reken en denkwerk, hoe ik de top wilde hebben ben ik begonnen met snijden en de onderdelen aan elkaar te naaien. Uiteraard in kettingsteek, zodat het lekker vlot ging.
























Tussendoor veel strijken en neerleggen op tafel om te kijken of het patroon nog goed lag en ik voldoende stof / onderdelen had.











En toen was de top klaar en was hij niet groot genoeg. Ik wilde graag een quilt voor het éénpersoonsbed voor dochter, maar de top was niet breed en lang genoeg. En stof om er nog een rij aan te zetten had ik niet meer. Dus er moest een rand omheen.

Dus de voorraad stoffen ingedoken om te kijken wat ik heb dat er bij past en zelf een bezoek gebracht aan een quiltwinkel.




Eerst een rode brede bies geprobeerd. Maar dat was het niet helemaal. Dan maar een smalle rode met smalle blauwe bies.


Ook nog niet het gewenste resultaat.








De stoffen van de top hebben een witte ondergrond, wat stof kopen in een quiltwinkel lastig maakt. De meeste series zijn namelijk met een crème / off-witte achtergrond. Dus de stof voor de achterkant (had ik natuurlijk ook nog niet in huis) heb ik met een crème ondergrond gekocht.

Daar hield ik nog wat van over, dus hiernaast geprobeerd om met een rode bies en wat overblijfsels van de achterkant een rand te vormen.



En dat gaf een beeld waar ik tevreden mee was. Dus dit ben ik nu aan elkaar aan het maken, zodat ik het quilt kan gaan doorstikken. Het quilt ga ik doorstikken in diagonalen door de vlaggetjes heen en rondom de panelen om deze eruit te laten komen. Waarschijnlijk moet ik ook nog iets met de rand doen, maar dat weet ik nog niet.






Wordt vervolgd....

Reacties

  1. Dat word een mooie quilt, wat een werk al dat tekenen en bedenken hoe je het wil hebben.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.