Zomerse weer

Vanwege het zomerse weer, en mijn groeiende buik, was ik echt toe aan nieuwe shirts. Nu was mijn naaimachine ook nog weg voor onderhoud en een kleine reparatie, dus ik had enkel mijn lockmachine en covermachine tot mijn beschikking. Maar voor shirts is dat geen probleem.

Het eerste shirt is gemaakt van een viscose tricot met een bloem print. Ik heb mijn normale shirt patroon (met watervalhals) gebruikt en deze 4 cm verlengd (de lengte was tekort voor de buik).











Dit shirt werd overal wel wat lang. Dus bij de volgende shirts heb ik enkel het voorpand middenvoor met 3,5 cm verlengd. De zij naad was dan met 1 cm verlengd (en dus rond laten lopen) en middenachter is dan geen verlenging.














De cover heb ik niet alleen gebruikt voor de zomen, maar ook om het halsbeleg vast te zetten.












De binnenkant / beleg ziet er bij mij zo uit. Dit shirt is zelf getekend waarbij ik een combinatie heb gebruikt van verschillende tekenmethode. Als ik iets zinvols / handigst zie, dan probeer ik dat toe te passen in de patronen. Soms werkt het en soms niet!









De halslijn laat ik onafgewerkt. Tricots rafelen toch niet en op deze wijze 'valt' de waterval het mooist.











Het tweede shirt is gemaakt van een stevige tricot. Het lijkt qua dikte en rekbaarheid op een Punto di Roma. Ooit gekocht als coupon op de markt en past perfect bij mijn Tante Betsy rokje. Bij dit rokje heb ik enkel een vestje dat er leuk op staat. Dus een shirt met korte mouwen, zorgt er in ieder geval voor dat dit rokje ook met mooi weer gedragen kan worden.


De watervalhals valt wel wat moeizamer bij een stevigere tricot. Maar ik vind dat niet storend. Wel merkte ik dat bij stevigere tricot ik de zoom onderaan (enkel voorkant) eigenlijk wat moet innemen. Dat valt de stof wat netter om de buik heen. Nu heeft het shirt de neiging om vooraan een tuutje te vormen. Zien jullie dat ook? Ach, weer wat geleerd.

Er liggen nog twee shirts om af te werken en dan kan ik verder met mijn lingerie setje. Naaimachine is namelijk weer terug! Ook haak ik rustig verder met de CAL2016 van Scheepjeswol. Een update volgt een volgende keer. Helaas is mijn energie soms ver te zoeken, dus alles gaat langzaam aan!

Reacties

  1. Leuke shirts! Welk patroon is het precies?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een zelf getekend patroon op mijn eigen maten.

      Verwijderen
  2. Leuke shirts heb je gemaakt...en je hebt al een mooi buikje !!
    De blauwe staat idd heel leuk op dat rokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke stofjes heb je gebruikt voor de shirts.

    Jammer dat je energie af en toe ver te zoeken is; maar als de puf er is dan heb je in ieder geval je naaimachine weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, die blauwe vind ik echt prachtig! Zeker in combinatie met dat leuke rokje. Gaat verder alles goed met de zwangerschap?
    Succes met de andere shirts!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen naaimachine en dan toch zulke leuke shirts fabriceren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie shirts heb je gemaakt, laat het mooie weer maar komen!
    Het blauwe shirt staat je goed met het rokje, mooi buikje heb je al;-)
    Neem lekker je rust als het even kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie shirts heb je weer gemaakt.
    Ziet er goed uit zo het achterpand met de cover afgewerkt.

    Fijn dat je naaimachine weer terug is.

    Het is wel een hele mooie combinatie het blauwe shirt met het rokje.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.