vrijdag 24 juni 2016

Even iets anders ...

Tja, mijn naaimachine en lockmachine (voor onderhoud en kleine reparaties) zijn op bezoek bij de naaimachine handel. Dus dan moet je even wat anders te doen hebben. Lang heb ik zitten twijfelen, maar ben toch overstag gegaan om te gaan haken. Het mooie patroon van Scheepjeswol heeft de laatste zet gegeven. Aangezien ik voor het laatst ongeveer 13/14 jaar geleden had gehaakt, had ik niets in huis hiervoor. Dus op zoek naar naalden (dank je wel mama) en garen.


Ik heb uiteindelijk gekozen voor Muskat - Drops garen. Het garen van Scheepjeswol zelf vind ik schitterend. Echter ik wil deze deken gaan haken voor de kleine spruit die we in het najaar mogen verwelkomen. Voor baby's is katoen garen gewoon verstandiger. Dus ik ben bij wolplein in Zaltbommel eens gaan kijken naar katoen garen, dat qua dikte vergelijkbaar is met het garen van scheepjeswol. Ik heb namelijk geen verstand van vergroten en verkleinen van haakpatronen. Ik wil gewoon het patroon kunnen volgen.

Ik ben inmiddels bij week 3. Binnenkort zal ik jullie het resultaat van de eerste blokken laten zien. Nog even geduld, zodat er voldoende te zien valt!

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk pootjes omhoog en haken maar!
    Ik zie dat je nog met een old school haaknaald haakt, ik kan je echt een clover amour aanbevelen, daar wordt je echt blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je ook aan het haken bent!
    Ben benieuwd naar je overige blokken, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé leuk dat je ook de haaknaald weer hebt opgepakt! Echt ideaal tijdverdrijf met een kleintje straks, zo weggelegd en ook zo weer opgepakt.
    Veel plezier met het haken aan de scheepjes cal!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.