Restjes

Ondergoed en lingerie komen zeer geregeld onder de naaimachine vandaan. Maar dan wel bijna altijd enkel voor de dames. Nu voelde meneer zich een klein beetje achtergesteld en wilde ook een onderbroek. Bij gebrek aan een patroon, een recente gekochte onderbroek overgetrokken en met restjes een probeersel gemaakt.


Het hemd heb ik van twee restjes tricot gemaakt. De hals is als uitprobeersel doorgestikt met de covermachine. Ik vind de naad binnenin met lockstiksel en coverstiksel wel erg veel.
Doen jullie dit anders?
 

De boxer is in zijn geheel gemaakt van de auto stof.
 

De set is niet zo'n hele goede match door het grijze elastiek en blauwe tricot. Maar ach, het is een proef. En na het passen blijkt dat de boxer helemaal niet lekker zit. Het hemd daarentegen wel. Dus dat patroon mag blijven.


De binnenkant van de boxer had ik trouwens voorzien van een extra laag stof.
Dat vond meneer maar raar, want nu zaten de auto's ook binnenin!
 
 
Inmiddels ligt een ander patroon voor een jongensonderbroek te wachten
om uitgeprobeerd te worden. Dit keer van 'Van Katoen'.
Dit patroon is niet zo'n succes en aanpassen is onbegonnen werk.
Dus ben benieuwd naar het volgende patroon.
 
Als tussenwerkje voor het eerst flexfolie op een (saai) wit shirt gestreken:
 
 
Wauw, wat gaat dat makkelijk en snel.
Het resultaat is leuk geworden en dochter vind het shirt nu wel leuk.
Dus ook met de flex- en flockfolie kan ik aan de slag.
Het ijs is gebroken!

Reacties

  1. Leuk geworden hoor ondanks dat het een proef was.
    Jammer dat de slip dan niet lekker zit.
    Ik lock of ik cover de hals het is anders inderdaad een beetje dik.

    Shirt is nu inderdaad erg leuk geworden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke proefjes! Ik maakte toevallig gisteren en vandaag ook wat boxers... alleen dan voor manlief. Ook ik kreeg eerder opmerking over de print aan binnenzijde bij voorste dubbele laag. Nu heb ik gewoon de achterkant van de stof binnenin gedaan.
    Herken de dikke lock en covernaad bij de hals bies. ik was van plan de volgende keer de bies aan te naaien en dan te coveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke boxer! Ik hwb geen cover, dus ik weet niet hoe dat moet. Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig om restjes te verwerken en jammer dat de boxer niet zo lekker zit. Misschien het volgende exemplaar wel.
    Het hemdje is leuk en past gelukkig wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerst stikken met naaimachine met grote steeken daarna met coverlock. Gaat prima! Staat er ook niet in een Ottobre van vorig jaar een jongens boxer patroon?
    Leuk vogeltje ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.