Gestreept

Het farbenmix patroon Kiara heb ik zo vaak gemaakt, dat ik dringend op zoek was naar een nieuw patroon voor tricot stof voor dochterlief. Jurken blijven toch nog steeds favoriet! Uiteindelijk viel het oog op patroon NIKA. Een geel gestreepte stof in de kast was direct in mijn gedachten om deze jurk van te maken. Ik had ook nog een effen gele tricot in de kast die goed erbij past. De boordstof heb ik erbij gekocht, maar het project zorgt er toch voor dat er langzaam ruimte in de kast komt. Dus dat is een goed teken!


En dit is het resultaat van de jurk. Wat een ontzettend lekker patroon is dit ook.
Bijna helemaal met de locker in elkaar gezet. En dat gaat lekker snel.
Het enige naadje met de naaimachine is het doorstikken van de capuchon.
 

De achterkant.
 

Bij de hals vooraan is goed te zien dat de capuchon iets over elkaar heen ligt.
Het enige dat ik de volgende keer anders zal doen is het voeren van het voor- en achterpand.
In het patroon wordt dit niet gevoerd. Maar de capuchon en rok wel.
 
Zo, de volgende stof ligt alweer klaar voor een jurk.

Reacties

  1. Wat een leuke jurk, daar zal je dochter veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke stof heb je ervoor gebruikt, zal ze vast wel weer heel erg blij mee zijn geweest.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een leuke jurk heb je gemaakt, daar zal dochterlief vast heel blij mee zijn. Knap hoor! Heb jij een overlock of een coverlock? Want die naden krijg je toch dwcht ik alleen zo mooi met een coverlock. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben weg van de stof!
    Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.