En dan nog eentje

De shirts gemaakt met het Billie patronen van Zonen09 bevielen erg goed. Zoonlief vond een vliegtuig stofje in de kast en wilde daar nog wel een shirt van. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ahum, het kost wel iets meer moeite hoor. Maar goed, dit is het eindresultaat.


Al een tijdje liep ik met het idee in mijn hoofd om de schoudernaden omgekeerd af te werken met de covermachine. Maar ja, ik had steeds ruzie met dat ding. Zeer regelmatig sloeg hij steken over en was het stiksel niet mooi. En om dan omgekeerd af te werken is niet handig. Maar de oplossing was deze keer simpel: zwart garen vervangen door rood garen. Bij rood garen doet de machine het prima. Oeps. Het zal wel te maken hebben met het pigment in het garen (hoe donkerder hoe meer pigment). Ik ga het nog wel een keer proberen met zwart garen, maar dan een ander merk. Wellicht dat dat nog uitmaakt.

Afijn, het shirt. Ik had geen licht grijze borodstof, dus gekozen voor donkergrijs. Vandaag heb ik de vent het shirt aangedaan en het pyjama gehalte valt nog net mee (mmmm). Wellicht de volgende keer afwerken met rode boordstof (?).









De mouwen had ik per ongeluk op de goede manier afgewerkt. Alles andersom was toch mooier geweest. Maar uithalen had ik echt even geen zin meer in.


Wel nog op het laatst een label toegevoegd. Geeft toch wat extra's.

Nou maar weer eens op naar de volgende. Er ligt een lingerie setje klaar om in elkaar gezet te worden...





Reacties

  1. Leuk shirt! Mooi contrast met de rode stiksels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel erg leuk! Ik vind het absoluut geen pyjamashirt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je brengt me op een idee met die stiksels. Leuk om een keer toe te passen op een shirt voor mezelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.