woensdag 30 december 2015

Eindelijk af ... tot volgend jaar!

Hè, hè eindelijk is de jurk dan af. Hij lag al zeker enkele weken te wachten op het vastzetten van de voering rondom de rits en het zomen van de voering. Dat karweitje kostte me precies 15 minuten. Waarom het nou zo lang moest wachten ... geen idee. Soms ontbreekt de zin even. Maar het einderesultaat is er naar:

Het is het patroon vogue 8787 en als stof heb ik punto di roma gebruikt. Als voering heb ik een stretch satijn gebruikt. Deze was wat dikker dan gewone rekbare voering en vond ik er wel bij passen.
Het patroon was duidelijk (alhoewel ik na de stappen van het voorpand de beschrijving aan de kant heb gelegd). Het papier waarop het patroon is gedrukt is akelig dun. En dat nog wel voor een niet zo'n goedkoop patroon. Maar ja, de pasvorm van het patroon is goed en daar gaat het uiteindelijk om.


De jurk zit me goed. Naar aanleiding van het proefexemplaar heb ik geen maat kleiner genomen. Het proefexemplaar mocht wat strakker (beter aansluiten). Maar ik heb besloten om de jurk te voeren. Voordat de voering erin ging, heb ik wel even gepast hoor. Innemen was toen nog mogelijk..















Het voorpand is dubbel van stof en de rest van de jurk is gevoerd. Ik heb alleen verzuimd om de mouwen te voeren. Vond ik teveel van het goede.

De jurk sluit mooi aan en zit heerlijk. De voering zorgt ervoor dat de jurk net wat beter valt.








Ik heb zowel de mouwen als de rok zoom afgewerkt met een coversteek.










Het patroon van Vogue heeft verschillende jurk uitvoeringen. Ik denk dat ik dit patroon of een van de andere varianten nog wel zal maken. Deze gaat vast nog in de herhaling.

Er liggen hier nog enkele stukken op het bureau om afgemaakt te worden. Dat zal oftewel in het oude danwel het nieuwe jaar zijn. Ik wens jullie allen vast een fijn jaareinde en gezonde, creatieve en gelukkige nieuwe jaren!

Tot volgend jaar!

5 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar dat die laatste stap zo lang (en onnodig) blijft liggen. Wat een prachtexemplaar heb je gemaakt en wat zorgvuldig afgewerkt! Veel plezier met dragen en een mooi 2016 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een gave jurk, de voering maakt het helemaal af. Sinds kort gebruik ik dat ook weer, dat maakt het kledingstuk nog veel mooier. Veel plezier met je mooie jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geworden, super!!
    Een fijne avond en goed en creatief 2016!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi model en ja die laatste afwerking......😉

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.