woensdag 9 december 2015

Billie

Zo, de laptop heeft nog steeds kuren. Hij heeft het circa 5 dagen niet meer gedaan. De PC wilde gewoon niet meer starten. Op de tablet al een nieuwe laptop uitgezicht en toen deed de 'aan' knop het ineens weer. En twee dagen later weer niet. Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij kuren heeft. Maar we zijn zuinig, dus een nieuwe koop ik pas als deze het echt begeven heeft.

In de tussentijd is het erg druk met werk, gezin en af en toe tijd voor mezelf. Sinterklaas moest hier natuurlijk ook (uitgebreid) gevierd worden, dus dat neemt ook weer de nodige tijd in beslag. Gelukkig begin ik mijn draai weer te vinden met alles wat ik doe. Maar wat gaat het allemaal langzaam zeg. Dan moet ik ook toegeven dat geduld niet mijn sterkste kant is (ahum).

Het eerste wat ik jullie wil laten zien is 'billie'. Ik kwam het patroon van Zonen09 tegen en vond deze gelijk leuk. Het patroon is wat prijzig, maar de verschillende versies, vele maten en goede recensies hebben me over de streep getrokken. Nadat het patroon binnenkwam, had ik er zeker geen spijt van. Allereerst ben ik op zoek gegaan naar een reststukje tricot. Daar werd deze proef billie van gemaakt.


Ik heb allereerst gekozen voor een raglan shirt met lange mouwen. De stof is een restje stenzo tricot. Afgewerkt met elastisch koordelastiek, rode bies en een strijkapplicatie. Uiteraard alles uit de vooraad.

Na dit shirt besloten om een maat groter te maken voor de kleine dame. Deze past wel, maar ze groeit momenteel best aardig in de lengte. Dus het shirt zal snel te klein zijn. En dat is zonde van het vele werk. Ik ben geïnspireerd door de vele leuke (kinder)shirts met digitale printen. Dus via het internet wat lappen besteld en vervolgens de volgende shirts gemaakt:


Dit is een shirt voor de kleine man (maat 92). De halsbies heb ik van dezelfde tricot als de mouwen gemaakt. Ik had geen andere boordstof die er mooi bij past. Wel heb ik de halsbies vrij smal gemaakt. De tricot is namelijk vrij stevig.


En dit is een shirt voor de kleine dame (maat 110). Aangezien ik de lengte van het shirt voor de kleine man heb genomen om de stof te bestellen. Kwam ik voor deze maat net tekort. Dat is opgelost door er een heupbies aan te zetten. Tevens heb ik gekozen voor een andere tricot voor de mouwen.
Voor de voor- en achterpanden van deze twee shirts had ik overigens maar 40cm digitale print tricot nodig.

Dit smaakte natuurlijk naar meer:


Deze heb ik in tweevoud gemaakt (maat 92 en 110).




Natuurlijk wederom elastisch koordelastiek gebruikt. Overigens enkel op het voorpand.












In maat 100 wederom mouw- en heupbies toegevoegd.











En een labeltje om het af te maken. De shirts worden al veel gedragen door beide kids. Dus er gaan er nog wel meer volgen.













3 opmerkingen:

  1. Erg leuk allemaal, mooie stofjes heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke shirts zijn het geworden! Ondanks hetzelfde patroon zijn ze heel verschillend.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.