zaterdag 10 oktober 2015

Klein werk

Zo, de afgelopen dagen (ahum weken) heeft alles op een wat rustiger pitje gestaan. Mijn werk neemt veel tijd in beslag. Daarnaast ben ik nog steeds niet helemaal fit. Of dit nu aan alle hectiek ligt of gewoon een herfstdipje is, weet ik niet. Maar ik ben moe en blijf moe en ben daar ook wel weer een beetje moe van. Snappen jullie het nog?

Afijn, zo nu en dan staan de machines toch nog wel te draaien. Want een beetje hobby tijd moet er wel zijn. Ontspanning is belangrijk. Als klein projectje heb ik van wat restjes etui gemaakt. Tenminste dat was de bedoeling.


Dit was de eerste die 'af' was. Ik heb totaal niet stil gestaan bij de omvang van het restje stof. En dus is het niet echt een etui voor potloden. Hij valt wel erg klein uit.

De tweede heb ik dus maar iets anders gemaakt:


Maar ook deze viel klein uit!

Beide stofjes zijn restjes van een quilt-deken.












Op deze foto is goed te zien dat 'normale' potloden en met een beetje proppen inpassen. Maar echt verstandig voor het behoud van de scherpe punten is dit niet.








Dus de les voor mij, is de volgende keer beter op de afmeting van het stofje letten, voordat je aan de slag gaat. Dochterlief was er desalniettemin erg blij mee. Er kunnen ook andere spulletjes in een ritstasje?! Dus hij is al in gebruik en nu dan nog een etui voor potloden maken.


3 opmerkingen:

  1. Niks verloren laten gaan, ze zijn erg leuk. Gewoon veel kleuren, dan passen de potloden er vanzelf in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha ik weet wat je volgende aankoop zal zijn, een kleurboek voor volwassenen.
    Dan passen de potloden vanzelf erin!
    Desalniettemin vind ik de etuitjes erg leuk en vrolijk! Je kunt ze ook voor allerlei kleine prulletjes in je handtas gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is er in elk geval een heel erg blij mee en ja er kan altijd iets in hoor.
    Vind ze wel erg leuk geworden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.