zondag 20 september 2015

En de volgende is....

Vlak voor mijn vakantie was ik in de weer om mijn patroon van de diagonale BH weer helemaal goed te krijgen. Door de zwangerschappen zijn de dames toch wel echt van vorm (en volume en stevigheid) veranderd. Dus het patroon zat niet goed meer. De vorige exemplaren droeg ik enkele dagen, maar deze zaten toch niet goed. Beide liggen inmiddels al weer in de prullenbak. De volgende was een zwarte, niet perfect maar deze was wel draagbaar. Een foto hiervan volgt nog wel. Daarna weer het patroon licht aangepast en dit is het resultaat:


Het is een diagonaal model, waarbij ik de ondercup nu in twee delen heb gemaakt. Ik kwam echt ruimte / ronding tekort. Er was wel genoeg dieptje, maar de borst wel afgevlakt, en in dit geval draagt dat niet prettig. Een beetje push-up is prima, maar niet te veel.


Het stofje stond al even op het verlanglijstje en nu had ik er zin in. Dus het stofje besteld en alle fournituren en overige zaken uit de voorraad erbij gezocht. En dat is lekker makkelijk, want ik wilde alles met 'gewoon' zwart afwerken.


De BH is wel volledig gevoerd. Er zit dus padding, tule en powernet in. Het stofje is leuk, maar erg dun (wel stevig).


De slip is dan weer niet gevoerd. Omdat het een soepel stofje is, draagt dat weer lekker.

En nu vragen jullie je vast af of het model nu goed is? .... Nou nee. Ik ben nog niet happy. Ik heb dus zojuist de tekenboeken genomen en de diagonaal opnieuw getekend via een andere methode. Misschien ik dan wel het gewenste resultaat krijg. Er komt dus nog een vervolg ....

Stof: Poetsie
Fournituren en overige: uit de voorraad


6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi setje. Jammer dat je nog niet helemaal tevreden bent, maar met jouw kwaliteiten en inzicht moet het toch lukken! Ben benieuwd naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg! Ik kan daar alleen nog van dromen. Succes met verdere verbeteringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi setje, lijkt me toch nog een heel gepuzzel om het perfecte model te maken!
    Succes ermee ben benieuwd naar je volgende en of je dan wel tevreden bent :-)

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De aanhouder wint!
    Of ik het je na zou doen???? Ik denk dat ik het al lang had opgegeven...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi Neeltje...toen ik de link op het forum aanklikte en hier terecht kwam, en meteen toen ik de foto zag had ik zoiets van oooohhh wat mooi. Wel erg jammer dat je nog niet tevreden bent, dat is dan altijd weer een domper op het werk wat je er aan gehad hebt...ik vind het wel erg knap dat je het zo volhoudt....

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.