vrijdag 17 juli 2015

FF wat vaart erin

Na het laatste lingerie setje, had ik weer helemaal de kriebels gekregen. Mijn setje zat niet helemaal goed. Ik had er immers een spie in moeten maken. Nadat het setje af was, paste het wel, maar de spie had misschien nog iets groter mogen zijn. Daarnaast wilde ik graag het achterpand 1 cm langer hebben. Ik had het vermoeden dat dat het draagcomfort ten goede zou komen. Dus patroon erbij, aanpassen, stof zoeken, knippen en naaien maar.


Het resultaat is erg mooi. Ik heb een lycra uitgekozen die verder helemaal niets nodig heeft. Althans, dat vind ik dan hè.






Het patroon is weer zelfgetekend en betreft een diagonale belijning, met een verlaagd middenvoor. Er zitten push-up beugels in.












Helemaal tevreden ben ik nog niet. Doordat ik voorheen mijn BH's vaak met rekkend kant in de bovencup maakte, vielen ze anders. Deze BH is gemaakt met niet-rekkende padding, en dan zie je toch kleine puntjes die niet helemaal goed zitten.









De volgende set ligt ook alweer geknipt. Bij die heb ik het middenvoor aan de onderkant een halve cm ruimte gegeven en de ondercup nog iets meer diepte gegeven (tevens ronder gemaakt aan de onderkant).

Ik ben benieuwd of deze twee laatste aanpassingen het perfecte model/patroon gaan geven. Maar deze set is al heel goed draagbaar. Ik merk dat doordat je het zelf maakt, je veel kleine puntjes 'perfect' wilt hebben, wat een ander waarschijnlijk helemaal niet opvalt.








Zo, deze set is mijn inziens geslaagd en nu ga ik lekker aan de slag met de volgende set. Daarnaast is het bijna vakantie! Heerlijk, ik ben er echt aan toe. Jullie ook?









Materialen:
- lycra: zwanenberg te Oss
- padding: poetsie
- bloemetjes: wien 2002
- fournituren en accessoires: kantje boord en naaicentrum de speld










6 opmerkingen:

  1. Wow lieverd chapeau voor je doorzettingsvermogen en mooie werk. Ik was al veel te lang niet op bezoek dus ga eens even teruglezen. Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar dat goed niet goed genoeg is, terwijl je met spullen uit de winkel het vaak wel best vindt. Vakantie zit er hier helaas al weer op, maar tijd wel voor creativiteit in de avonduren en het weekend.

    Veel plezier van je mooie setje en genieten van de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Wat een doorzettingsvermogen om iedere keer te blijven zoek naar aanpassingen om het draagcomfort nog verder te vergroten, ik weet niet of ik daar het geduld voor zou hebben! Succes met het volgende setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar, het is ook erg leerzaam.
    Ik vind je setje erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is in het echt mooier dan op de foto.
    Dat is het fijne van zelf maken dan kun je de punten op de i zetten.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi setje geworden!
    Je moet wel veel geduld hebben lijkt me om het toch perfect te hebben, maar door het zelf te maken kun je het naar je draagcomfort aanpassen!
    Succes met je volgende setje en fijne vakantie!

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.