dinsdag 26 mei 2015

Inkijken

Afgelopen weken heb ik mijn kledingkast opgeruimd. Kennen jullie dat niet. Dat je ineens zin hebt om alles te bekijken en wat niet meer lekker zit, versleten is of je gewoon niet meer aandoet, eruit halen. En als manlief dan even meedoet met zijn kledingkast heb je een enorme stapel met "oude" kleding. Dus vier tassen afgevoerd uit de kledingkast.

 

Gelukkig heb ik de laatste weken tevens enkele jurkjes op de kop getikt. Om te beginnen met deze Tante Betsy (die daarna al snel vervolg kreeg van drie King Louie jurken, ahum).












Het is een lekkere kleur rood (brandweer rood). De jurk staat goed, maar heeft zo'n inkijk. Dus aan de slag om hemdjes te maken om eronder te dragen.















Dit was de eerste. Gewoon een effen zwarte lycra. Het is een zelfgetekend patroon. Ik heb een shirt getekend zonder overwijdte. En er vervolgens nog enkele cm in de breedte afgehaald voor de rek. 


Voor wie zelf wilt tekenen, minder cm eraf halen als je lycra gebruikt ten opzichte van katoenen tricot. De laatste rekt vaak meer.










En dit is de tweede. Het is wederom een lycra, maar dan de bekende Marie-Jo ruit. Eens een meter gescoord van deze stof in het wit, creme, rose en zwart. Voor het hemdje is slechts een halve meter nodig, dus ik kan er nog een maken als dat nodig is.



De bovenkant is afgewerkt met omvouwelastiek / elastisch biasband.












En toen een zoom met de cover erin, en klaar is het hemdje. Dit was een lekker snel klusje en dus weer twee topjes rijker in mijn kast (naast de vier jurkjes).

Zo nu, op naar het volgende project!

6 opmerkingen:

  1. Mooi jurkje! en die 3 king louis snap ik ook ;-) Mooie hemdjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je hemdjes vooral die met het blokjes motief!
    Je jurk echt heel mooi vooral de kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihi wat ziet hij er mooi uit zo op de paspop die Tante Betsy jurk! Hij staat je vast super :D.
    Oh nu moet ik je toch nodig gaan mailen want alsss dan heb ik deze ook aan mijn lijf gehad ;).
    Leuk dat je zelf je topjes maakt (hoe kan het ook anders), ik scoor die van mij bij de Zeeman in bijpassende kleurtjes en had er nog een heel aantal :).
    King Louie jurken zijn ook mooi! Heb er ook nog eentje :). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit soort hemdjes kun je er niet genoeg van hebben.
    Mooi hoor je jurk, moet hem eerdaags maar eens in het echt komen bekijken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave jurk is dat,wauw...ik vind rood zo leuk voor een jurk... en leuk die topjes zien er vakkundig uit......wil ik ook nog steeds doen, deze zelf maken...maar meestal wordt het kopen door gemakzucht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, heerlijk zo'n jurk!
    En dat soort hemdjes maken, wel zo lekker dat je een goed patroon hebt, dan kan je ze in alle kleuren maken die je nodig hebt (ruimt ook lekker op in de stoffenkast haha)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.