zaterdag 18 april 2015

Eindelijk ...

Zo'n drie maanden heeft het me gekost om dit setje af te maken. Er zat steeds iets mee of iets tegen. Nadat het setje geknipt was, werd ik wat ronder en was vervolgens de zin kwijt om het af te maken. Toen kwam de zin toch, en wilde ik hem afmaken voor als ik er weer in zou passen. En toen ging echt alles mis (voor mijn gevoel dan hè), en stortte mijn wereld als een kaartenhuis in. Nu zijn we weer aan het opbouwen, en had ik wat afleiding nodig. Dus alsnog het setje afgemaakt. EN het past erg goed.


De set is gemaakt van een pakket van kantje-boord. Het is een zeer gladde lycra met kant in zwart met grijze accenten.


Uit het pakket, heb ik een BH, slip en drie strings geknipt. Die laatste zijn nog niet klaar, ze wachten nog op een randje elastiek. Dat komt vast een deze dagen eraan. De BH en slip zijn wel alvast af en klaar om te showen.


Het middenvoor van de slip is iets verlaagd. Doordat het een sterk gebreid kantje is, zit deze slip echt heel lekker.


De achterkant is saai zwart. Ach functioneel maar saai.

Zo, dit was een welkome afwisseling afgelopen tijd. Het gaat steeds een stapje beter. Maar de klap is hard aangekomen. Het verdriet verwerken gaat moeizaam en is echt vallen en opstaan. Maar met de nodige tijd, gaan we er vast komen. En nu weer lekker achter de naaimachine kruipen, voordat we weer onder de wol gaan!

16 opmerkingen:

  1. Het is in elk geval een mooi setje geworden.
    Mooi zoals je het kantje hebt verwerkt, mooi gespiegeld.

    Heel veel sterkte voor de komende tijd, en inderdaad stapje voor stapje.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende set is het geworden, het kant is super mooi.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik was ook verliefd geworden op het kantje. Het duurde alleen even voordat ik de schaar erin durfde te zetten.

      Verwijderen
  3. Mooi setje!!
    Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf!!
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh maar lieverd het is toch niet niks om een kindje te verliezen. Al was zij of hij nog niet geboren, maar zekers levend in je buik, misschien zelfs al af en toe schoppend en natuurlijk was die kleine lieverd van harte welkom in jullie gezin dus dat is een groot verdriet als zo'n lieverd dan niet jullie gezin komt verblijden. Dus chapeau voor je doorzettingsvermogen, toch knap dat er nog wat uit je handen komt. En het is ook nog een mooi setje ook, maar ja hoe kan dat ook anders. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. Ik heb het zes weken mogen voelen. We hadden echt een stuiterbal. Daarna was het ineens akelig stil geworden. Aan doorzettingsvermogen hier geen gebrek. Wel aan energie op dit moment. Dus alles gaat rustig aan, maar wel vooruit.

      Verwijderen
  5. Een heel mooi setje heb je gemaakt.

    Ik sluit me bij de woorden van Susan aan. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Alle lieve woorden van jullie maken het wat dragelijker.

      Verwijderen
  6. Prachtig...wat een mooie en sjiek setje is dit geworden...zeker een ' Angel ' waardig...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het nadeel van het thema, is dat ik meerdere ideeën in mijn hoofd had. Ze uitwerken lukt alleen niet binnen de tijd. Maar ach, er is er weer één af.

      Verwijderen
  7. De aanhouder wint en ik hoop dat je creativiteit je er ook een beetje doorheen kan helpen. Het is een prachtig setje geworden, goed dat je 'm afgemaakt hebt.
    Veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, het setje is te mooi om niet af te maken. En het geeft ook een fijn gevoel om eens iets te realiseren.

      Verwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.