vrijdag 27 maart 2015

Lente ... we komen eraan

Nou ja, lente. Het lijkt meer op herfstweer momenteel. Maar goed, ik had van de week een tweetal jurkjes besteld via het internet. Wel nog met lange(re) mouwen, zodat ik ze direct aan zou kunnen trekken. 

Het eerste jurkje dat binnen kwam is van Tante Betsy. Na even zoeken op het internet, las ik dat ik als ik twijfelde aan de maat, de kleinste moest nemen. Nou dat klopt inderdaad. De jurk was anders echt te groot geweest. Wel heb ik nog 'veilig' gekozen voor een grijze print.



De jurk valt mooi. De samenstelling van de stof is viscose met lycra en dat merk je wel aan de dikte van de stof. Het is een dunnere tricot/lycra.

















Maar dat mag de pret niet bederven. Ik vind het alleen geen winterjurk (was wintercollectie). Maar meer een jurk voor het huidige weer. Dus een hemdje eronder (anders heb je een heel bloot decolleté) en hup aantrekken maar.















De tweede jurk die binnen kwam was deze king louie jurk. Ook uit de wintercollectie, en deze jurk is ook echt voor kouder weer. De samenstelling van de stof is katoen met wol (20%) en is dus echt wat dikker. De mouwen zijn driekwart.

Ook bij dit merk heb ik bij twijfel, de kleinste maat aangehouden. Dan sluit de jurk beter aan.











De jurk heeft op de schouder kleine vierkante knoopjes als sluiting. Ze zien er mooi uit, maar zijn lastig open en dicht te krijgen. Maar ach, dat doe je toch maar eens per dag.











Het motief op de taille en zomen is ingeweven. Het motief op de taille, zit ook echt in mijn taille en accentueert dus zoals het bedoelt is. Wel vindt ik de jurk wat korter dan ik gewoonlijk heb. Deze jurk komt toch echt zo'n 15 cm boven de knie. Maar dat is nog steeds een mooie lengte.








Zometeen ga ik even naar kantoor. Dus ik denk erover om de King Louie jurk met laarzen aan te trekken. Zo dadelijk maar eens kijken hoe dat eruit ziet. De volgende jurk zal weer van eigen fabriek zijn, maar deze zijn in ieder geval weer een leuke kastvulling.

6 opmerkingen:

  1. Oh zo fijn dat de jurk van Tante Betsy je goed past. Ja idd ik heb daar ook voor een kleinere maat gekozen (als het er bij staat ;)). Dit was ook een van mijn favorieten. Ze zijn inderdaad wel van een dunnere stof maar met een leuke top eronder (is wel nodig ja ;)) en een vrolijk vest erop heb je een leuke aanvulling.
    King Louie stijl is me soms net wat te sjiek, ik draag liever wat opvallends en vrolijks, maar wel een hele mooie jurk.
    Heel veel plezier ervan! Ik ga je meteen eens even terugmailen was er nog niet van gekomen. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De King Louie jurk is inderdaad wat sjieker, maar dat komt dan weer goed uit als ik naar kantoor ga.

      Verwijderen
  2. Mooie jurken! Soms is kopen ook erg fijn! Vind ze beide prachtig! Zou je de King Louis niet over je hoofd krijgen zonder de knoopjes los te maken? Lijkt me lekkere dracht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas gaat de jurk niet over mijn hoofd, zonder de knoopjes los te maken. De jurk is hoog gesloten. Maar dat mag de pret niet drukken.

      Verwijderen
  3. Ik kom ze van de week wel ff in het echt bekijken, ziet er op de foto in elk geval erg mooi uit.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms is kppen ook wel even lekker! Ze mogen zo ook hier in de kast, haha. Plezier met dragen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.