donderdag 9 oktober 2014

Verdere aanvulling kast & cadeautje

Zo, met het voornemen om voor mezelf een grens te trekken en mee te doen met het concept 'buy-nothing-new, kwamen er tevens ideeën boven drijven. Dus ik ben gelijk lekker aan de slag gegaan. Van dit patroon heb ik al eerder een jurk gemaakt en dat smaakte naar meer.


Deze jurk is met hetzelfde patroon gemaakt. De stof is en Stenzo en is net even wat dikker dan tricots voor shirts. De jurk is versierd met nestels, touwtje, kralen en een applicatie.



De applicatie is erg leuk omdat er een voorkant en een achterkant van is.
Dochterlief heeft hem direct aangetrokken en is er dus blij mee.

Omdat het patroon erg makkelijk is en een leuk resultaat geeft. Heb ik er nog een gemaakt in maat 128. Hierbij heb ik wel 4 cm in de breedte erbij gedaan omdat deze tricot maar weinig rekt en de dame in kwestie wat forser is dan mijn dochter. D ejurk is bedoelt als cadeau.



De tricot lag al enige tijd in mijn kast, en is volgens mij er ook een van Stenzo. 
De stof maakt er in ieder geval een stoere jurk van.

Zo, twee van het lijstje, nog drie te gaan!

4 opmerkingen:

  1. Leuke stofjes heb je gebruikt voor deze jurkjes!
    leuk met die applicaties.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke jurkjes, lekker, zo shoppen bij jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jurkjes zijn het geworden.
    Die applicatie is erg leuk zo op het jurkje zal ze wel blij mee geweest zijn.
    Je cadeau zal ook wel in de smaak vallen, mooi stofje heb je er voor gebruikt.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke jurkjes en die pyama van de blogpost hier na is to cute <3. Die dochter boft maar met die mama ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.