maandag 20 oktober 2014

Uitdaging - afgerond

Zo, gisteren de laatste hand gelegd aan een blouse voor mijn dochter. Vanmorgen zag ze de blouse en was hier uiteraard erg blij mee. Ze heeft hem direct aangetrokken en bewonderd voor de spiegel. Zo ontzettend lief om te zien. En zo geweldig om een dankbaar meisje te hebben. Als kers op de taart, heeft ze nog allerlei wensen die mama in vervulling mag laten gaan. Shoppen in mama's lapjeskast is dan ook erg leuk, haha.



En dit is de blouse, gemaakt van een lila katoen.

Het patroon komt weer uit de B*Inspired. De blouse is gemaakt in maat 104. De lengte is goed voor mijn meisje. De mouwen zijn wederom net iets te lang (mag zo'n 3 cm eraf).








De kraag valt erg mooi (sorry voor de wazige foto, ik kreeg hem niet scherper).













Middenvoor loopt mooi door (was even puzzelen hoor). In plaats van knoopjes heb ik kamsnaps bevestigd.
















Er zit zowel in de mouwen als onderin het voor- en achterpand een elastiekje verwerkt. Dit geeft een leuk rimpelig effect.












De mouwkop is gerimpeld en staat hierdoor iets omhoog.
















Al met al is deze blouse geslaagd. Ik denk dat er hier nog wel een van zal volgen. Het blouse staat haar goed en heeft een lieve uitstraling.

Zo, de uitdaging van 5 stuks voordat er iets gekocht kan/mag worden is gehaald. En ik heb zo ontzettend veel ideeën wat ik zou willen kopen. Boeken, quiltgaren, quiltstof, stofje voor een colbert, badpaklycra etc. Maar er is nog voorraad genoeg in de kast. Ik denk dat ik ga proberen heel bewust te kopen wat ik wil maken/gebruiken. Eens kijken of de voorraad gereduceerd zou kunnen worden.

Het spaarsysteem waar ik het de vorige keer over had, ga ik zeker toepassen. Eens kijken of dat helpt. Enige vorm van beloning moet er natuurlijk wel zijn.

3 opmerkingen:

  1. Wow mooie blouse!
    Succes verder met je uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blouse heb je gemaakt voor je dochter. Wow wat een lieve stof en al die details. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gemaakt dat lieve bloesje...en weet je, net als Diana doe ik ook een beetje mee met jou, probeer niets meer te kopen...eerst alles opmaken zal niet gaan, want dan moet ik over de 100 worden...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.