zondag 5 oktober 2014

Eerste stap in herfst/winter collectie


Zo, de eerst stap in de herfst / winter collectie is gemaakt. Op de terugweg naar huis kwam ik twee weken geleden het tijdschrift B*Inspired tegen in de boekwinkel. Hierin staan een paar leuke ontwerpen, die ik nog niet in andere tijdschriften heb. Dus meegenomen naar huis. Dit is het eerste exemplaar uit het tijdschrift geworden.


De hals is volgens het patroon afgebiest en dan is er een losse col bij gemaakt. Dit vond ik geen aantrekkelijk idee. Dus de col o.b.v. het sweater patroon uit het boek, ook op de jurk gemaakt. De jurk is verder versierd met een applicatie en natuurlijk een maatlabel.


Alle zomen zijn afgewerkt met de covermachine. 
Dit gaat steeds beter, maar nog niet altijd vlekkeloos.

Vervolgens kwamen er veel idee├źn, maar uiteraard kwam ik stof en fournituren tekort. Dus op naar de markt. Nu bleek afgelopen week een stoffenbeurs in Tilburg te zijn, dus daar ging ik met Corina en kinders op af. En zo zag de tafel bij terugkomst eruit:



Links: voeringstof, knoopjes, koord, garen
Boven naar beneden: gebreide tricot, wintertricot, Stenzo tricot, wol, tricot, 3* Punta di Roma
Onder: applicaties en lockgaren


Met name de wintertricot vond ik erg mooi. Was wel het laatste restje, dus het zal puzzelen worden om mijn patroon erop te krijgen. Maar ik was meteen verkocht.

Zo, nu weer eens ergens de schaar in zetten!

3 opmerkingen:

  1. Mooie buit..vooral ook die paisley..prachtig...ik las het ook, van die stoffenbeurs in Tilburg, maar ik ben expres niet gegaan, moet eerst mijn voorraad maar eens wegwerken...woon jij ook al hier in Brabant? omdat je met Corina gegaan bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was weer erg gezellig en we hadden mooi weer.
    Mooie dingen en het eerste is al weer verwerkt zal ze weer erg blij mee zijn.
    Ben benieuwd wat het volgende gaat worden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ging ook bewust niet omdat ik laatst al naar Toveren met Stof was gegaan en nu dus eerst weer stofjes moet opmaken!
    Ik begreep van een vriendinnetje dat er genoeg leuke stofjes lagen.
    Succes met naaien van al deze mooie lapjes. Ben benieuwd wat er voor een leuks uit voort komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.