zaterdag 18 oktober 2014

Cadeautje

Voor een verjaardag van een kleine meid, als aanvulling op de eerder gemaakt jurk, nog een ondergoed setje gemaakt. De wens van de dame in kwestie, is een badpak. Om een badpak te kunnen tekenen en maken, heb ik eerst een goede basis nodig. En laat de basis nu 'gewoon' ondergoed zijn. Aangezien ik niet de maten heb, heb ik besloten om op goed geluk de standaard maat 128 uit het boek te hanteren.


Dit is het setje geworden. Vandaag bleek dat het hemd goed zat, de slip is echter te wijd. Hier komt een nieuwe voor. Ik heb nog stof en picot elastiek over om er nog een te maken. Als die goed zit, kan ik de patroondelen aan elkaar bevestigen en hieruit het badpak vorm geven.

Zo, dus nu nummer 4 van de uitdaging gemaakt. Op naar nummer 5, en deze ligt al geknipt klaar. Mijn handen jeuken, mijn hoofd loopt over van ideeën en dus wil ik de uitdaging halen, om daarna weer wat nieuws in te kunnen slaan. De uitdaging werkt dus wel goed voor me. Dus ik ga een spaarsysteem voor mezelf hanteren. Jawel, ik ga sparen. Voor iedere twee projecten die af zijn, geef ik mezelf 1 krediet om een item voor de hobby te kopen. Garens en naalden tellen niet mee, Op deze wijze motiveert het lekker om te naaien en kan ik tussendoor toch winkelen.

Wat vinden jullie?

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het prachtig, ik ben stiekem met je mee aan het doen, niks meer kopen, heb er niets over gezegd....tot nu...;) ik heb boven ook een aantal stofjes en kantjes bij elkaar gelegd, of eigenlijk restjes, eigenlijk vind ik dat het allerleukste om te doen....haal ik het wel of niet eruit, nee...nadenken weer puzzelen...en ja daar komt weer iets moois uit je handen...
    Vind deze set weer zo snoepig en wat leuk dat ze ook meedenkt, heerlijk. Doet me zo mijn moeder denken, toen zij nog voor ons veel kleding maakte. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoezo "gewoon" ondergoed? Mooi ondergoed zul je bedoelen. Fijn dat je ze nog blij kunt maken met iets eigen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ie weer mooi geworden leuk stelletje bij elkaar.
    Fijn dat ze er blij mee was.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk...ik vind het zo knap dat jij dat vrolijke ondergoed voor de kleine meid maakt...
    badpakje gaat ook weer wel lukken..

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.