Jurkje

Zo, het schooljaar is weer begonnen en de kleine dame had weer enige aanvulling in haar kast nodig. Het eerste exemplaar is een jurk naar het patroon "elodie" geworden.


Het is gemaakt van een katoentje, dat ik al heel lang in de kast had liggen. Toendertijd gekocht omdat het gewoon een mooi stofje was. Het jurkje is aan de bovenkant nog wat wijd. Hier moet ik het patroon toch echt op aanpassen. De breedte had ik maat 92/98 gebruikt en voor de lengte 116.

Onderaan heb ik de zoom afgewerkt met een satijnen bandje (aan de buitenkant). Dat geeft weer een leuk effect!

Zo, nu weer aan het volgende project verder. De flow begint er weer een beetje in te komen.

Reacties

  1. Wat een liefje!! Daar zal dochterlief vast in stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi stofje! En een erg lief jurkje. En nu maar hopen dat het zonnetje zich nog vaak laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi stofje voor een mooi jurkje.
    Zal de kleine dame wel blij mee zijn.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.