woensdag 2 juli 2014

Quilt - cadeau

Zowel mijn schoonzus als mijn eigen zusje zijn zwanger en verwachten binnenkort een meisje. Ik vind het altijd leuk als ik een zelfgemaakt cadeau mag geven. En dat word bij beide op prijs gesteld. Maar ja, wat zou ik dan gaan maken? 

Idee├źn genoeg, tijd voor de uitvoering wat minder. Voor beide heb ik besloten om een quilt te maken. Hier heb ik op dit moment gewoon zin in om te maken. En dat is zeker niet onbelangrijk. De eerst is nu af. Voor de tweede is de stof binnen (had heel lang geen idee wat dat moest worden). 


En dit is hij geworden. Ik heb het eenvoudig gehouden door een paneel te gebruiken.


Ik vond het meisje van deze strawberry shortcake evenals de stof eromheen erg lief. 
En dus geschikt voor een baby quilt.


Ik heb tussenvoering gebuikt van Elly Prins. In dit geval een strijkbare variant. Ik vond bij de vorige quilts, dat ik de vulling niet helemaal mooi glad kreeg. En eerst met hand rijgen, vind ik geen aantrekkelijk idee. Deze strijkbare versie geeft een mooi resultaat. Ik alles doorgequilt met krullen. Moest even puzzelen om ze in rijen te krijgen en dan nog het liefst gespiegeld. Maar het is gelukt!


De achterkant is een gestippelde stof van Stella Dot (Stella Fabrics).

Het label komt pas, als het meisje is geboren. Zo nu verder met het volgende quilt.

2 opmerkingen:

  1. Wow, wat een geweldig kado, je hebt het paneel op een bijzondere manier verwerkt, Strawberry shortcake is altijd leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk geworden, en je quiltwerk ziet er perfect uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.