Hoe doe ik ... kanten bovencup afwerken/voeren


Vanmiddag lekker aan de slag gegaan met een lingeriesetje. Deze lag reeds 2 maanden te wachten om in elkaar gezet te worden. Terwijl ik aan de slag wilde, dacht ik eraan om er maar foto's van te maken, voor een tutorial. Ik lees ze graag bij andere, dus nu eens een bijdrage van mij.

We nemen een kanten bovencup (horizontaal model) en een bovencup in tule (niet rekkende).

 De verkeerde kant omhoog van de kanten bovencup en daarop leg je de tule cup. De naad aan de bovenkant (tule cup heeft aan de bovenkant 1 cm naad) sla je naar binnen.

Vervolgens sl je de tule cup naar boven en dat ziet er dan als volgt uit.

Je zoekt een bijpassen elastiekje. Hier zie je verschillende cupelastiek ook wel aansluitelastiek genoemd.

Controleer welke je het mooist van onder het kant. Je ziet hierboven dat de creme versie doorschijnt.
Dus ik heb gekozen voor de licht paarse versie.

Speld het elastiek aan een kant vast. En meet de lengte af.

Vervolgens rek ik hem iets af. Dit is op gevoel.

Speld het vast en dan ziet het er zo uit.

Stik het elastiek dan met een flauwe zigzag vast.
Stik hiertoe eerste een paar steekjes.

Rek de cup dan uit, zodat het elastiek plat ligt. Let op: niet verder trekken, dan haal je rek uit de cup/kant/elastiek.

De cups zien er dan zo uit. Knip het overtollige tule eraf en klap de tule terug.


Speld de tule vast op de cup en de bovencup is klaar voor verdere verwerking in de BH.


Het middenstukje voorzie ik op dezelfde manier van tule achter het kant:


Zo, nu de BH verder afmaken.

Reacties

  1. Dank je wel...heel duidelijke tutorial..
    Jij bent ook aan de Bloesem bezig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor de heldere uitleg! Zo leer je iedere keer weer iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor deze uitleg Neeltje.
    Foto's maken het toch altijd een stuk duidelijker.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie duidelijke uitleg, hier maak je een hoop mensen blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ben ik blij mee. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de duidelijke uitleg. Het ziet er zo heel erg netjes uit.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.