Elke maand een kledingstuk - zomerrok

Zo, mijn uitdaging voor april heb ik lekker op tijd af. Ik was afgelopen maand al begonnen aan een zomerrok. Het mooie weer had me helemaal aangestoken en nu is hij eindelijk af.


De rok is naar een patroon uit Simplicity zomer 2013. Maar wat een geklooi was het weer met het patroon. Volgens de maattabel moest ik maat 40 of 42 maken. Hier geloofde ik weer niets van, dus nagemeten en maat 38 overgetrokken. Op de heup zou ik één à twee cm tekort komen. Aangezien het patroon inclusief (?) 1,5 cm naad was, ikke dus besloten om de rokbanen met 1 cm naad te stikken. Dan komen de missende cm's er wel bij.


Nou, toen de rok in elkaar zat, was hij dus veel te wijd. Dus alle rokbanen weer losgemaakt en opnieuw op 1,5 cm vastgestikt. Wat een gedoe. De volgende keer teken ik hem dus weer zelf.


Rond de zak en heuppas heb ik een reepje witte linnen meegestikt. De naad is hiermee leuk afgezet en het past prima bij het stofje. Het rokje is trouwens van een soepele linnen / katoen gemaakt.


Omdat ik het stofje wel dun vond, heb ik de rok gevoerd met chameuse en afgewerkt met de covermachine. Ik vind dit een mooie afwerking aan de onderrand.

Zo, nu eens bedenken wat het volgende kledingstuk wordt. Ik heb in ieder geval de smaak lekker te pakken.

Reacties

  1. Leuke rok geworden denk dat ik het boekje maar eens moet lenen van je.
    Vind ook de afwerking en het accentje van de witte linnen heel erg mooi.
    Hier ga je veel plezier van hebben de zomer.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, goed bezig!
    Hier mag de naaimachine wel weer iets meer gaan zoeven... Komt wel weer hoor ;-)
    Nu maar duimen dat de zon snel weer terug komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat balen dat het patroon niet klopt....ik meet in twijfelgevallen ook even de heupwijdte en taillewijdte op het overgenomen patroon uit en dan zie ik hoeveel overwijdte erin zit. Dat scheelt uithaalwerk. Hij is erg vrolijk geworden.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kun jij goed naaien zeg! Ik vind je rok heel mooi geworden! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.