Ontwerpuitdaging

Op het Lingerie forum loopt momenteel een ontwerpuitdaging. De uitdaging is om deze slip na te maken. Dit is mijn versie van de slip:


De slip is gemaakt van badpaklycra en rekbaar kant. 
Het lijkt of de slip plooit, maar als ik hem aan heb zie je daar niets van.


Ik heb als basis mijn gewone slip gebruikt en middenvoor met enkele cm verlaagd (uit ervaring met mijn zwangerschapslip weet ik nog wat acceptabel is om te verlagen). Vervolgens heb ik het model ingetekend. Omdat ik rekbaar kant (rekbaar in de breedte) heb gebruikt, hoefde ik verder geen aanpassingen te doen. De bies aan de bovenkant heb ik 10% korter gemaakt i.v.m. rek (er zit geen elastiek in). 

Ik heb de slip vanavond even gepast en hij is iets te breed. Dus ik ga aan weerskanten 1 cm van de zijnaad afhalen en dan zit hij prima. 


Het kruisje heb ik afgewerkt / bevestigd met de coverlock. Dit geeft een net stiksel aan de buitenkant en geen dikke naden die je onder een strakke broek/rok kunt zien.

Reacties

  1. Wat een mooie slip, de band zonder elastiek lijkt me erg comfortabel. Slim om het kruisje af te werken met de cover, ziet er perfect uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi geworden, fijn dat ie ook goed zit.
    Ik heb het ook zo gedaan 10 uit de band.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.