Lingerie

Hè, hè, eindelijk mijn lingeriesetje af. Ik denk dat ik er wel zes weken mee bezig ben geweest. Maar goed, hij is af en kan gedragen worden. Uit een zelf bij elkaar gezocht pakket (0,5 meter lycra, 2 meter rekbaar kant) heb ik het volgende gemaakt:




Allereerst een hemdje. Het patroon is van Merckwaerdigh en heeft me kopzorgen bezorgd. Zoals jullie dien zitten er punten in bij de borst net onder het kant. Nou, bij het eerste exemplaar vulde mijn borst niet de ruimte die in het hemd zat. Dus ik heb de naden korter gestikt (ruimte weggehaald). Dus nu ziet het er raar uit op de pop. Maar als ik het hemdje over een bh aan heb, zit het prima. Het hemdje zonder bh is niet draagbaar. Bij het hemdje heb ik een string gemaakt zonder poespas:


En vervolgens nog een slip en een BH.



Er lijken rimpels te zitten in de BH, maar deze zijn allen weg als ik hem aan heb. 



Het kant van de slip heb ik rondom gebruikt. Hoe dit zit, moet nog uitwijzen, ik vond het er in ieder geval leuk uitzien.


Het is weer een horizontale BH, met kant eroverheen gespannen. Het kant zit dus alleen vast aan de zijkant (aansluiting met beugeldband). Ik had geen grijze strikjes in mijn voorraad, en heb dus lila gebruikt. Zie er best geinig uit, toch?


Zo nu, maar weer achter de naaimachine kruipen.

Reacties

  1. Leuk die schouderbandjes bij het hemdje, ook de kanten slip vind ik erg sexy. Je hebt een mooi kantje gebruikt. Dat er op de pop plooitjes te zien zijn is toch niet erg, het belangrijkste is dat alles fijn zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij kan toveren met een halve meter lycra en twee meter kant. Mooi setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke lingerie heb je gemaakt! Leuk zo bij elkaar te zien.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het heeft misschien ff geduurd maar dan heb je wel een heel mooi compleet setje.
    Het is mooi geworden, fijn dat het gelukt is om de punten er uit te krijgen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke set heb je gemaakt.
    Heb je voorgevormde cups gebruikt in de bh?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er allemaal heel mooi uit. En jij kan inderdaad toveren met 2 meter kant en een halve meter lycra!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi vind ik dit...ja, soms duurt het allemaal wat langer, maar het is niet niks, werk... een jong gezinnetje enz...je bh vind ik ook heel mooi zo met dat kant, en die slip is prachtig...ik houd wel van deze stijl..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.