Nieuw setje

Het oude jaar had ik afgesloten met een nieuw lingerie setje. Deze keer in de kleur aubergine met rose details in het kant.

Dit is de set geworden. Het is me gelukt om uit een pakket een BH, slip en string te halen.

Ik heb gekozen voor een diagonale naar en de cups gevoerd met niet rekkende tule. De lycra is lekker soepel, maar dat heeft ertoe geleid dat de ondercup van de BH veel rimpels laat zien. De volgende keer, ga ik de cup van lycra maar eens (flink) kleiner knippen en over de tule spannen. Misschien dat de rimpels dan verdwijnen.











Bij de slip heb ik een strook kant van links naar rechts over het basis patroon gelegd. De rest van het slip patroon is aangevuld met lycra. Dit werkt prima en zit heerlijk.










En een foto van de achterkant. Ik heb het achterpand hoger opgetekend. Maar ook dit is niet echt een succes. Het achterpand zakt naar beneden. Ik dacht slim te zijn door een stukje beugelband in het zijpand te stikken (een balein vond ik teveel). Maar dit rimpelt dus nu.


Nou de set is draagbaar. Maar ik ga er nog wel wat aan sleutelen. De slips zijn trouwens prima. Deze zijn weer helemaal goed.








Maar dat is nog niet alles wat ik uit het pakket haalde. Er kon ook nog een hemdje en twee slips voor de kleine meid uit. De afwerking hierbij is met omvouwelastiek (elastisch biasband) in licht rose kleur. Strikjes erbij en een hartje van hotfix steentjes maken het helemaal af.









Het esetje ging de volgende dag aan, en ze wilde hem liever niet in de was doen (moet dat echt mama????). Een beter compliment kan ik toch niet krijgen?










Denken jullie aan de give-away(s)? Ik heb nog niet veel inspiratie, dus jullie hulp is echt nodig.

Reacties

  1. wat een mooie manier om het kant in de slip te gebruiken!
    en wat een compliment van je dochter inderdaad, *glim*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer een mooi setje. Erg leuk zo'n bijpassende dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh deze post heb ik gemist. Leuk setje is het geworden, heb hem in het echt gezien.
    De kleine meid ook weer blij met het setje. Mooier compliment kun je niet krijgen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, zo mooi zeg! Lijkt me handig om zelf te kunnen maken zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.