dinsdag 24 december 2013

knippie december-januari 2014

Gisteren liep ik in de supermarkt en mijn oog viel op de knippie december-januari 2014. De jurk op de voorkant trok mijn aandacht. Manlief was al aan het afrekenen, dus hup het blad mee en afrekenen maar.


Nu thuisgekomen, toch eens kijken wat voor leuks er allemaal in staat. Tja, we zijn kritisch, maar toch enkele modellen gevonden die leuk zijn om te maken.

Het eerste exemplaar dat me opviel is jurk 17. Het is niet goed te zien op de foto, maar wel op het werkblad. Het is geen mouwloos exemplaar, maar ze hebben de mouwen van een andere stof gemaakt. Leuk effect en scheelt een laag stof. De roezels zou ik zelf weglaten, maar verder een leuk exemplaar voor mijn kleine meid.



Een paar bladzijdes verder staat deze cap. Hij is gemaakt van bouclé met bont. Als de kleine deze ziet, zal ze er zeker verliefd op worden. De cape is gevoerd (let erop dat de voering vast zit op de buitenstof).


En dan de feestelijke jurk van de omslag. De jurk gaat tot maat 98. Zou voor mij nog net kunnen, maar kijkend naar het model (erg simpel A-lijntje), kan ik beter een ander patroon gebruiken en daar de details van deze jurk op loslaten. De stof doet natuurlijk al heel veel. 


Voor de kleine jongen ook een paar mooie kledingstukken gezien (broekje, vestje). Maar dit "pakje" sprong er voor mij uit.


Tja, als pakje zou ik hem dit nooit aandoen. Maar ik heb zulke leuke pyama's voor hem gekocht die hier erg op lijken. Een leuk tricot stofje, zakje weglaten, iets minder drukknopen en misschien een leuke applicatie/borduursel erop en klaar is de pyama. Ze staan hem goed en blijven goed zitten (geen opkruipende delen). Dus deze wordt vast gemaakt ... als pyama dan hè?!

Zo, nu maar weer achter de naaimachine. Denken jullie eraan om aan te geven of je het boek "de lijst van al mijn wensen" wilt lezen?

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke patronen heb je uitgekozen voor je dochtertje en zoontje. Ik vond het vroeger ook zo leuk om kleding voor mijn kinderen te maken (voel me nu heel oud als ik dit zo type :-) )

    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij naait toch nog steeds voor je dochter? Het is misschien van kleding naar lingerie gegaan, maar de pret is er toch niet minder om?

      Verwijderen
  2. Leuk hoor ben benieuwd hoor naar jouw creaties en variaties op de patronen van de knippie.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke patronen, daar komt vast iets gaafs uit.
    Fijne feestdagen

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.