Elke maand een kledingstuk - september

Tja, september is het natuurlijk al niet meer, maar mijn kledingstuk is eindelijk af. Het is een blouse (katoenen met een heel klein beetje stretch). Wel nog met korte mouwen maar een longsleeve eronder en het kan nog best. Die longsleeve heb ik overigens niet, dus misschien wordt dat mijn project voor oktober wel.


Het patroon komt uit de Knipmode. Ik vond de mouw erg leuk, en verder is het een basis patroon, waar niet veel mis mee kan gaan. Ik heb geprobeerd om het patroon van d estof door te laten lopen op het voorpand.


De kraag is voorzien van een staander, en natuurlijk verstevigd. Dan blijft hij mooier staan.












De mouw is van dubbele stof en heeft een vouw midden op. Verder is hij gerimpeld bovenop.

















Het achterpand heeft dezelfde print als het voorpand. Hier heb ik hem geprobeerd om middenachter het patroon te hebben. Er is geen enkele mogelijkheid om het patroon te spiegelen, dus ik wilde zoveel mogelijk zwart op de zij naden hebben. Dan valt het ook niet op dat het patroon niet doorloopt.














Zo, nu weer eens bedenken wat het volgende project wordt.

Reacties

  1. Zo het eind resultaat is heel erg mooi geworden zeg. Vind het mouwtje ook erg leuk.
    Ga je veel plezier van hebben.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat mooi gedaan met het motief van de stof!
    Erg leuke blouse.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te gek blousje, stofje is helemaal mijn smaak!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.