zaterdag 10 augustus 2013

Shirt - Elke maand een kledingstuk

Recentelijk mijn kledingkast uitgemest. Zwangerschapskleding eruit, wat te groot is weg, en wat te klein is achterin. Nou, er bleef bedroevend weinig over. Dus ik wilde weer eens lekker voor mezelf aan de slag. Het is al wel een tijdje geleden dat ik voor mezelf aan de slag ging. Dus maar een rustig aan beginnen (ondanks alle leuke idee├źn in mijn hoofd). De patroonbladen had ik reeds opgeruimd bij de verhuizing van mijn hobby kamer, dus alleen bladen waar iets interessants in staat zijn nog bewaard. Nu kwam ik deze knipmode uit 2008 tegen. Althans, de extra bijlage (rest van het blad is waarschijnlijk weggegaan). Het shirt op de cover sprak me wel aan.





Dus in mijn kast op zoek naar stof. Daar viel mijn oog op een mooie tricot met vlinders en een effen tricot in bijna dezelfde kleur geel. Aangezien het patroon het doet overkomen alsof er een bolero overheen zit, leek het me wel leuk om dit te acentueren door twee stofjes te gebruiken.

Zie hiernaast het resultaat. Het was een lekker simpel patroon om in te komen.










Hier een detail van de "bolero".












De 'bolero' look loopt alleen op het achterpand niet helemaal door. Maar desalniettemin is het mijn inziens geslaagd.


Op naar het volgende project.

8 opmerkingen:

  1. oooh dat is een leukerd geworden! Heel leuk en vlot model. Je hebt er mooie stof voor gebruikt, lekker vrolijk!

    Een hele goede reden om lekker weer eens wat voor jezelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit toch een leuk patroon, elke versie die ik zie is weer even gaaf!
    Leuke vrolijke combi heb je ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk patroon is dit! Mooi zoals je er je eigen draai aangegeven hebt.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie uitvoering van een erg leuk patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk patroon en stof is mooi

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb het van de week gezien maar het eindresultaat is mooi hoor. En het is een heel leuk patroon denk dat ik hem maar eens moest lenen van je (hihi)

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en fris! Wat een leuk idee van deze stof! Ik heb deze stof namelijk nog liggen met roze vlinders en vorig jaar gekocht.

    *Marianne*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauwwww wat een mooi setje en die kleuren, geweldig

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.