woensdag 5 juni 2013

Quilten

Het quiltblok van mei is klaar! Ik vond dit een leuke techniek. Het ging ook lekker vlot en dit keer geen tegenslag (in welke vorm dan ook). Ik zal deze techniek vast nog vaker gaan gebruiken.



En dit is het resultaat. Het stofje met het gele motief is een erg dun stofje (kijk je zo doorheen). Deze gooide wel wat roet in het eten met het naaien (gleed alle kanten uit). Maar ook daar word ik nu handiger in, dus het valt zeker niet tegen.







De restjes (snijafval) vond ik wel erg groot. De restjes had ik voor de grap even bij elkaar gelegd en gehusseld. En toen kwam er toch een aardige compositie onderuit. Deze aan elkaar gestikt en tot mijn verbazing kon hier een blok van 16*16 uit. De bonus les van de pannenlappen heb ik erbij gepakt en voila!

Ze zijn wel verschillend omdat ik wat steken wilde uitproberen met de machine (ook de voetjes zijn hierbij uitgeprobeerd. De rechter vind ik zelf het mooist (was ook de tweede die ik maakte).


De quilt top van de Fancy red is ook gereed. Een foto hiervan volgt nog. Tussenvulling is van de week opgehaald. Dus die kan ik gaan klaarmaken. Deze wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ze gisteren in het echt gezien hij is erg mooi geworden. Ik vind ook de rechter mooier nee ik vind de afwerk steek leuker. Ben benieuwd naar de vorderingen van je andere projecten. Het was weer gezellig gisteren avond.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt heel mooi. De pannenlapjes zijn ook leuk geworden, zo zie je dat er met restjes ook nog iets handigs gemaakt kan worden. De lap met de siersteken vind ik ook mooier..zo zie je maar wat een steekje kan doen voor je werk.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.