Lingerie uitdaging (vervolg)

Inmiddels zijn de materialen binnengekomen en deze bestelling is al beter gegaan. De kleuren passen in ieder geval bij elkaar. 

De materialen komen bij Lijfgoed vandaan, maar ik ben nog steeds niet (laaiend) enthousiast. De lycra zou 'stevig' moeten zijn. Dit vind ik nog wel meevallen. Wel jammer is dat in de eerste 10 cm aan beide uiteinden de lycra / elasticiteit kapot is. Dit wil zeggen als je de stof rekt, trek je hem kapot en rimpelt de stof. Ik zal dus het midden van de lap moeten gebruiken. In de satijnen lycra zitten haaltjes. Ik weet nog niet of ik er dan wel mee aan de slag wil. Ik begin het gevoel te krijgen dat ik mijn stof maar gewoon weer in de winkel moet gaan kopen, danwel via andere webshops. Grrr.

Maar goed dit is een voorproefje van de lycra en het kant voor de lingerie ontwerpuitdaging. Het is licht rose stevige lycra met zwart elastisch kant. Ik ga hiervan een BH, jarretel en slip/string maken. Het model moet ik nog gaan uitwerken en volgt hierna.


Update: vandaag contact gehad met de webshop van Lijfgoed en er komen twee nieuwe lappen lycra mijn kant op. Helemaal super. Helaas bleek dat de elasticiteit van de gehele rol rose lycra kapot was. Goed was, dat in ieder geval het gemeld is, zodat er niet meer 'klachten' binnen zullen komen. Service is super. Nu nog even wachten op de nieuwe lap en dan de schaar erin ;-)


Reacties

  1. Het ziet er goed uit. Wel jammer dat het niet mee zit via de webshop. Veel plezier met tekenen en maken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waarom meld je het niet bij de webshop, wellicht kun je het omruilen of geld retour krijgen.
    Je zou eventueel ook elastische satijn kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee. Ik zal een mailtje sturen over de kwaliteit van de lycra. De satijnen lycra is overigens elastisch.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.