Hoe doe ik ... blind afwerken paddingcups

Naar aanleiding van een topic op het lingerieforum heb ik mijn manier van werken met paddingcups maar eens op de foto gezet.


Mijn paddingcup. Boven en ondercup hebben enkel een aangeknipte naad aan de onderkant.


Mijn lycra / kant cup. In dit geval bestaat de bovencup uit zowel lycra en kant. De lycra / kant cup heeft een aangeknipte naad. Het kant is aan de schulp gelegd (hierdoor steekte de lycra uit!).


De beide cups naast elkaar.


De goede zijde van de padding en lycra/kant cup op elkaar leggen.


Cups vastspelden.


De totale cup ziet er dan als volgt uit.


Dicht op de rand stikken.


De lycra cup en padding cup zijn nu vastgestikt. 
Uitgeklapt ziet dat er als volgt uit.


Het kant vastzetten met spelden om vast te stellen waar het kant nog bevestigd dient te worden.
Indien je enkel lycra hebt, ben je nu klaar met het bekleden van je paddingcups.


Het kant is vastgezet op een drietal plaatsen (met de hand een paar kleine steekjes maken)


Het eindresultaat!

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, laat dit dan gerust weten. Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken?

Reacties

  1. Dank voor je duidelijke foto's! Ga ik zeker een keer gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo doe ik het ook alleen ik stik nog een bandje mee zeker als mijn padding rekt dan voorkom ik dat ie gaat lubberen. Ziet er goed uit word een mooi setje.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo doe ik het ook, alleen hou ik meer naad aan de bovenrand, voor mijn gevoel is dat iets steviger en minder kans op uitrekken. Aan de binnenkant zie je dan een breder randje lycra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tuto heb je gemaakt, heel duidelijk.
    Ik doe het ook zo als ik lycra gebruik, soms ga ik nog met de zigzag over het naadje heen, als de padding wat dik is, dan wordt het wat meer geplet :)
    Je vestje is ook lief...en dat badpakje, op een of andere manier heb ik het gemist hier, maar wat ziet dat er LEUK uit zo op de kleine dame!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tutorial. Die sla ik even op, vast een keer nodig.(Ik hoop heel gauw)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.