Quiltblok maart 2013

Zo, mijn quiltblok voor Maart is af. Dat is iets sneller dan de vorige maanden en dat kwam omdat ik het zo leuk vond om dit blok met de naaimachine in elkaar te zetten. Nu ging dat overigens allesbehalve goed. De stof werd het spoelhuis in getrokken, stiknaden waren niet gelijk, veel uithaal werk omdat de patroondelen niet aansluiten etc...

Maar het resultaat ziet er uiteindelijk niet slecht uit. Alhoewel ik niet tevreden ben. Ik heb een fout gemaakt met de 'akkers'. Hierdoor zijn van een samengesteld blok de akkers precies andersom. Ach, ik vind het er wel weer grappig uitzien.

Tevens is het blok groter dan de 31 bij 31 cm. Ik weet ook al hoe dat komt. Ik heb namelijk alle naden met het strijkijzer geperst. Nu las ik gisteravond in een naaimachine quiltboek, dat je dit beter niet kunt doen i.v.m. de schijne naden van enkele patroondelen. Hier zit namelijk nog wat rek in en dan vervormd je patroondeel.

Nou dat hebben we dan ook maar weer geleerd. Wel heb ik de kettingmethode direct toegepast bij het stikken van de blokken. Dit werkt lekker door!

Ach, we hebben veel van het blok geleerd en deze ligt nu bij die van januari en februari. Op naar April!








Tevens heb ik vanmorgen contact gehad met de naaimachine handel (Huissteden Nieuwegein). Deze adviseerde een rechtstiksteekplaat voor het quilten. Door de vele mogelijkheden van de machine (Pfaff Quiltexpression 4.0) is de opening in de steekplaat te groot voor fragiele stoffen. Dan willen ze nog wel eens in het spoelhuis getrokken worden. Dus vanmiddag de steekplaat ophalen en op naar het volgende werkstuk.

In de tussentijd is mijn pakketje binnengekomen met mooie stofjes voor de quilttop die in Quilt & Zo nr. 20 is beschreven (fancy red). De stoffen komen van collie-collie en zijn van Tilda. Zijn ze niet prachtig?

De stoffen zijn inmiddels gewassen en gestreken en dus klaar om gesneden te worden. Ik heb er helemaal zin in.

Reacties

  1. Dat zijn zeker mooie lappen ben benieuwd naar het resultaat. Vind je ander ook mooi geworden. Veel plezier met je quilt.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.