dinsdag 19 maart 2013

Lingerie setje af!

Zo, weer een lingerie setje gereed. Deze keer zijn de meeste materialen restjes. Bij het opruimen en doorlopen van de restjes (of deze nog wel bruikbaar waren) kwam ik voorbij dit kantje en de lycra. Er kwam zomaar een leuk idee op, dat ik direct wilde uitproberen. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Het patroon voor het setje is dezelfde als de liefdevolle lingerie.


De cups zijn gemaakt van rekbare padding met hierover de mesh. De slip en het lijfje van de BH zijn gemaakt van badpaklycra met hierover op enkele plaatsen dezelfde mesh. De padding en lycra zijn nagenoeg dezelfde kleur.


Dit keer heb ik het achterpand niet verstevigd omdat ik het rompdeel van het voorpand niet zoveel rek zit. De cups zin wederom volledig rekbaar, maar geven door de gekozen materialen wel ondersteuning.




Het gehele setje is afgewerkt met zwart elastiek (omvouwelastiek of picot elastiek). Het liefste had ik een zwarte sluiting gebruikt, maar deze zat niet meer in mijn voorraad. Ach, die hebben we op het boodschappenlijstje gezet. De sluiting is nu maar gekozen in de kleur van de lycra.









De BH is wederom een voedingsbh geworden.
Dit is ook de reden dat er voldoende rek in de cups dient te zetten (er mag absoluut niets knellen). Maar vanzelfsprekend wel ondersteunen.










Hier een foto van de binnenkant. Ik heb het extra pandje ten behoeve van de voedingsclips exact gelijk gehouden aan het zijpand van de cups. Voor mij werkt dit prima. De lycra is aan de okselkant afgewerkt met een omvouwelastiekje. De andere kant is niet afgewerkt. Ik had dit bij de liefdevolle lingerie wel gedaan (omvouwelastiek) en vond dit uiteindelijk teveel aftekenen. Lycra kan toch niet rafelen en dit zit voor mij veel prettiger.




De slip heb ik getracht in dezelfde kleur en motief stijl als de BH te houden.











Zo en nu kan ik weer aan iets nieuws beginnen. Eens bedenken waar we zin in hebben?!

5 opmerkingen:

  1. Deze bh is ook al weer zo'n prachtige voedingsbh geworden. Fijn dat je de binnenkant laat zien, ik vroeg me al af, hoe je het moest maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook dit is weer een plaatje om te zien, leuke combi zo. Hier ga je nog veel plezier van hebben de komende maanden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit net als de andere een plaatje!!
    Erg mooi gedaan, ook al zijn het 'restjes'
    Nu snap ik ook pas het systeem van de voedings bh...
    Echt een super setje..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi setje is dit geworden!
    Jij hebt de restjes goed besteed.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, je kunt zo je eigen lijn beginnen in voedingsbh's, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.