zondag 31 maart 2013

Gezinsuitbreiding - borduren

Vlak voordat onze gezinsuitbreiding zich aankondigde, nou ja, ongeveer een uur, was ik lekker aan het borduren. De borduursels waren voor de kleine en zijn vanmiddag eindelijk afgemaakt. Ik heb enkele animal friends geborduurd. Dit was de eerste keer dat ik borduurpatronen via het internet bestelde, en maakte. Het smaakt zeker naar meer.

Maar eerst ons meesterwerk maar eens showen. Dit is ons mannetje:


Zijn zus heeft groot feest, want ze is grote zus geworden! Trotser kan bijna niet en dat is heerlijk om te zien. De komende weken staan voor mij dan ook in het teken van herstel (bevallen is toch niet niks), aansterken, ritme vinden, maar vooral genieten met mijn man van deze twee wondertjes. We zijn er erg trots op.

En dan nu de borduursels:

Hier heb ik een badstof omslagdoek voorzien van een leeuw en een kruikenzak is versierd met een giraffe. Beide borduursels zijn 'gevuld' met een restje bruine/crème ribstof.










Deze badstof slabbertjes zijn voorzien van:
- aap; bruine/crème ribstof;
- olifant; blauwe tricot;
- krokodil; groene katoen.

Alle producten heb ik lekker lui gekocht bij de babydump. Gewoon in witte badstof (wist immers niet of wij een meisje of jongetje zouden krijgen). Door het versieren met enkele borduurpatronen, zijn ze niet meer zo saai.


Voor de liefhebber hier nog een detail van een van de borduurpatronen. Ik had nog nooit eerder een applicatie borduurpatroon gebruikt. Bij de aanschaf van de patronen zat een mooie beschrijving in PDF. Uiteindelijk stelt het echt niets voor en borduren ze schitterend uit.

Ik heb trouwens wel wateroplosbaar vlies gebruikt om het patroon mooi op de badstof te krijgen.




Zo, nu maar weer eens beraden waar we aan gaan beginnen.

6 opmerkingen:

  1. Ach wat een meesterwerk.... en dan bedoel ik natuurlijk dat kleine ventje! Van harte gefeliciteerd. Geniet van je mooie wondertjes! Groetjes van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig ventje!!
    En hij is nu al blij met zijn mama, die maakt de moooooiste dingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een meesterwerk hebben jullie afgeleverd! Heel veel geluk met jullie gezinnetje.

    De slabbetjes en omslagdoek zijn erg leuk geworden!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een mooi ventje om te zien, fijn dat de grote zus het ook leuk vind.
    Dat zijn weer mooie creaties die er voorbij komen en ik heb zo het idee dat er nog vele zullen volgen.

    tot gauw Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! En je hebt hem al goed verwend met die mooi geborduurde spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige creatie door jullie gemaakt, fijn dat jullie dochter het ook zo leuk vindt.
    De borduurtjes zijn super lief.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.