Boeken

Vandaag kwam dan eindelijk mijn bestelde boek uit Engeland. Wat kan dat lang duren. Het boek heeft er in totaal 12 werkdagen over gedaan (informatie volgens de website was 7 tot 10 werkdagen). En als je dan via het lingerieforum het één na het andere boek ziet binnenkomen, maak je je toch zorgen. Het gaat om het boek van Kristina Shin, Patternmaking for Underwear Design.

Behalve dit lingerieboek, heb ik tevens het boek van Bella Hendriks, Maatwerk, Lingerie en Badkleding besteld en binnengekregen. Beide boeken gaan uit van het tekenen op basis van een beugel. Momenteel teken ik via een grondpatroonmethode. Dit bevalt me erg goed en leidt tot nu toe altijd tot een mooi resultaat. Echter andere methode vind ik leuk om te lezen, uit te proberen en hier wellicht wat handige tips en/of modellen uit te kunnen halen. 

De komende weken/maanden gaan we gezamenlijk tekenen vanuit het boek van Kristina Shin op het lingerieforum. De resultaten zal ik te zijner tijd laten zien.

In het kader van het quilten heb ik vandaag eens in de boekwinkel zitten neuzen voor inspiratie. De online cursus van de Quiltcursus 2013 van By MieKK bevalt tot nu toe goed. Ik heb dan ook zin om mooie quilts te gaan maken. Wel op mijn nieuwe naaimachine natuurlijk. Ik heb uiteindelijk het tijdschrift Quilt & Zo nr. 20 meegenomen. Hierin staan enkele projecten.

Al met al kan ik lekker gaan lezen!

Reacties

  1. Ik zat ook laatst op een boek te wachten, niet zo lang als jij, maar dan krijg je toch de kriebels omdat je het in je handen wilt hebben om te kunnen bekijken.

    Veel plezier met het uitproberen van nieuwe manieren van werken en tekenen.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.