donderdag 28 februari 2013

Restje en iets nieuws

Mijn dochter kon inmiddels wel weer wat nieuw ondergoed gebruiken. Vanzelfsprekend wilde ze graag iets blauws! Dus de stof erbij gepakt die ze afgelopen jaar zelf had uitgezocht in de winkel en de patronen opnieuw getekend. Ze was iets gegroeid en dan vind ik het zelf prettiger om de patronen aan te passen.

Dit is het resultaat geworden van de stof, elastiek en strikjes die ze zelf had uitgezocht. Het is katoenen lycra met tulpjes erop. Ik ga van deze stof nog een set maken, maar dan met ander elastiek, strikjes en misschien wel een stukje kant. Er is nog genoeg over!

Deze set is overigens gisterenavond afgemaakt en vanmorgen direct aangetrokken. Daar wordt ik nu gelukkig van  ;-)





En bij het opruimen van mijn kast (in het kader van de verhuizing van de hobby kamer) kwam ik allerlei restjes tegen. Even gekeken welke restjes groot genoeg waren voor wat lingerie (mezelf of dochterlief) en dit is het resultaat. Het is 'gewone' lycra met kleine puntjes en banen erin. 









Ik had nog twee strikjes liggen met wat glinstering erin. Daar was mevrouw helemaal weg van, dus die zijn erop genaaid. 

Ben benieuwd wat ze er vanavond van zal zeggen?!

9 opmerkingen:

  1. Tjeee...wat mooi...zij is vast de enige jonge dame met zulk mooi 'ondergoed'
    Mevrouw is vanavond heeeeel blij, dat weet ik zeker, wat mooi dat witte setje.
    Ze zal er net zo blij mee zijn als met glimmende lakschoenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie setjes, daar zal ze vast heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig....vind de witte set echt supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat mooi gemaakt zeg!! Allebei de setjes. Prachtig. Ik denk dat Bridget ook wel zulk mooi "ondergoed" wil hebben. Ik denk dat je dochter er héél blij mee is, dat weet ik wel zeker.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik de foto zag moest ik gelijk aan ons uitje denken, het is echt leuk geworden. Het witte setje vind ze ook geweldig weet ik zeker. Ja het mooiste compliment is dat ze het gelijk aan wil.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend lieve setjes! Snap dat ze daar blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie setjes, zoiets kom je bij de Hema niet tegen. Heel leuk zo'n kindersetje met kant erin verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Snoezig. Wat heerlijk dat je dat voor je dochter kunt maken.Zo heeft ze iets unieks.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat zal ze blij zijn geweest met deze twee setjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.