woensdag 6 februari 2013

Het eerste blok

Het eerste blok van de online quilt cursus van ByMiekk is af. De reden dat ik aan de cursus mee doe, is om te kijken of dit quilten iets voor me is. Ik heb in het verleden verschillende dekens gezien, welke ik graag zou maken. Inspiratie genoeg, nu nog een begin. Nou dat is deze cursus dus. Gewoon om te kijken of dit wat voor me is en verschillende technieken uit te proberen.

Het eerste blok heeft me meteen al veel moeite gekost. Ik werk graag zeer secuur, maar kreeg de punten en lijnen van de verschillende onderdelen niet perfect op elkaar. Dat geeft, voor een perfectionist als mij, aardig wat frustratie. Maar na het persen van het blok, ben ik niet ontevreden over het resultaat.


Zo, de stof voor het tweede blok ligt in de wasmachine. De patroon delen worden morgen geprint en dan kan ik met het tweede blok aan de slag. Ik hoop dat die techniek me beter af gaat.

Behalve werken aan het blok, ben ik erg druk geweest met mijn hobby kamer. De kamer moest namelijk leeg en verhuisd worden naar een kleinere kamer (nadat deze geschilderd was en voorzien van laminaat en plinten).

Zie hier de kamer. Ik heb nu mooi uitzicht naar buiten. Rails en gordijnen volgen nog wel een keer.













In de oude boekenkast staan nu mijn machines en patroon boeken. Deze hebben allen een mooi plaats gekregen.















Alleen de kast voor de stoffen mist nog. Deze volgt te zijner tijd. De "oude" hobbykamer dient nu eerst geschilderd te worden, zodat deze klaargemaakt kan worden voor onze komende gezinsuitbreiding. Ik heb nog circa 6 weken te gaan, dus een beetje druk staat er nu wel op.


Ach, in de tussentijd kan ik lekker weer vooruit!

3 opmerkingen:

  1. Leuk! Weer een quilster erbij....Mooi blok heb je gemaakt...ben erg benieuwd naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er mooi uit hoor. Ook ik ben benieuwd naar de volgende. Kom eerdaags wel ff langs om je hobby kamer te bekijken. Veel hobby plezier.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem heel mooi gelukt hoor, ziet er netjes uit! Ik zal binnenkort een overzichtje van alle januari-blokken maken, goed idee! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.