Laatste voorbereidingen

Nou, de bruiloft is komend weekend. De laatste voorbereidingen zijn dus getroffen.


De bruidsmeisjes jurken zijn gereed. Ik heb patroon naaipatroon-model-heleentje gebruikt. Ik heb jurken gemaakt in de maten 92/98 en 116/122. Hiernaast is de kleinste maat zichtbaar.












En dit is de grotere jurk. De stof van de jurken is uitgezocht door de bruid zelf (lapjesmarkt in Utrecht). Het was even zoeken naar de juiste kleur. De kwaliteit van de stof viel flink tegen, en hij rafelde. Ik werd er gek van. Als je drie stroken van circa 3 meter lang moet rimpelen, is stof die rafelt niet erg handig.












De derde strook van het patroon is vervangen door een kanten randje. Deze is mee gerimpeld bij de aanzet van de vierde strook. De ceintuur is voorzien van een patroon in hotfix (cristal ss6 en ss10). Het patroon hiervoor heb ik zelf bedacht.









Van nog wat restjes stof heb ik twee ringkussentjes gemaakt. De kussens zijn voorzien van de initialen van de bruid en bruidegom. Daarnaast heb ik twee hotfix hartjes gemaakt, waaronder het lint bevestigd is voor de ringen. Ik heb hiervoor twee knoopsgaten gemaakt en het lint erdoor getrokken. ik vond dit zelf mooier dan dat het lint erop genaaid zou worden.




Zo, nu nog de speech afronden en de slip voor de bruidslingerie en dan zijn we klaar voor de grote dag.

Ik kijk er na uit, maar natuurlijk ook om weer aan de slag te gaan met lincherie voor mezelf.

Reacties

  1. Je kunt echt zien, dat je er heel veel liefde in hebt gestopt. Wat een leuke jurkjes, de jonge dames zullen stralen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad,je hebt hele leuke jurkjes gemaakt, echte bruidsmeisjesjurkjes, en erg mooi met dat kant en de hotfix.
    Wat zullen ze stalen die dag...niet alleen je zusje, maar ook die 'kleine bruidjes'.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er allemaal heel mooi uit! En ik kan begrijpen dat rafelende stof iets is waar je helemaal gek van wordt. Zeker als het een speciale gelegenheid is waar de jurkjes voor bedoeld zijn, dan wil je het allemaal extra goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie jurkjes heb je gemaakt. De bruidsmeisjes zullen er in stralen!

    Hele fijne dag toegewenst voor jullie allemaal!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.