Bruidscadeau

Mijn zusje gaat over enkele weken trouwen en kreeg het maar niet voor elkaar om een strapless BH te vinden in haar maat die mooi onder de jurk staat. De meeste zijn enkel huidkleurig en veel te hoog, waardoor ze onder de jurk uitkomen.

Als cadeautje heb ik een BH voor haar gemaakt. De BH is gebaseerd op een merckwaerdigh patroon die ik vergroot heb. De maat is ongeveer 90C / 90D.











Mijn pop heeft een iets kleiner maat, dus hij past niet helemaal goed. Maar deze foto's zijn om een idee te krijgen van de BH. Na de bruiloft zet ik er voor haar bandjes aan, zodat ze hem daarna ook nog met veel plezier kan dragen.







Als materiaal heb ik rekbare padding gebruikt voor de cups (mevrouw is namelijk ook zwanger). De cups zijn daarna overspannen met lycra en de romp is gemaakt van rekbaar kant met mesh erachter voor de stevigheid. Ik heb een sluiting gemaakt van een restje op de meter. Ik heb namelijk niet standaard een sluiting met drie haakjes hoog in mijn voorraad. In de bovenrand zit picot met siliconen (wat een gedoe om dat er netjes op te krijgen). In de onderrand met ik stevige picot (15 mm breed) gebruikt. De kleur van de BH is ivoor /creme.

Al met al ben ik erg blij met het resultaat. Vanmiddag krijgt ze de BH als cadeautje. Ze gaat de jurk namelijk afpassen en dan kunnen we direct zien of de BH goed valt.

Nu weer aan de slag met de bruidsmeisjesjurken.

Reacties

  1. Prachtig, hij kan zo opgenomen worden in de collectie van Marie Jo.
    Hoop dat de bh past.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zal ze heel blij mee zijn het is een mooie combi die je hebt gebruikt. Hopen dat ie past. Succes met de jurkjes.


    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! En daar ben je toch zus voor...om haar nu te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie chique bh is het geworden zeg, wat zal ze blij zijn. Bijzonder om een bh van je zus te dragen op je huwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.