Eindelijk af

De afgelopen paar weken heb ik nauwelijks nog iets achter mijn naaimachine gedaan. De reden hiervoor was een scriptie die ik moest afmaken. Dus alles laten voor wat het was en schrijven maar.

Nou, vanmorgen was hij eindelijk af. Direct ingestuurd en nu maar hopen dat ik er niet teveel meer in hoef aan te passen. Vervolgens lekker de naaimachine aangezet en de "blauwe jurk" afgemaakt waar de kleine opgevraagd heeft. 

Zie hier het eindresultaat. ik heb patroon heleentje gemaakt. De stof heeft mevrouw zelfs uitgezocht en is een katoentje. De zoom en zijnaden van de rok zijn afgewerkt met een wit satijnen bandje. Al met al zit er 1,25 meter aan stof in de jurk en dan vooral in de rokbanen. Als hier hier rondjes mee gedraaid kunnen worden, dan weet ik het ook niet. 

Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan maken waarbij ze de jurk aan heeft. Dit geeft toch altijd een beter beeld van het patroon.

Verder had ik tijdens onze vakantie in Frankrijk van de lieve kleine jam potjes gekocht. Bij thuiskomst bleek dat de nectarines flink geleden hadden onder de reis. Dus direct mijn nieuwe jam potjes geprobeerd. Uiteindelijk frambozen, aardbeien en nectarines verwerkt in jam (van links naar rechts). De frambozen en aardbeien komen uit eigen tuin!

Zo en nu ga ik eens kijken wat ik voor mezelf ga maken. Mijn handen jeuken, haha.

Reacties

  1. De jam ziet er goed uit. Vind de jurk erg mooi geworden zal ze vast heel blij mee zijn, hoop dat ze rondjes kan draaien.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige jurk! Dat is toch wel één van de leuke dingen als je een dochter hebt: van die lieve jurkjes maken....[maar ik heb voor mijn zoon jaren geleden ook heel wat leuke/aparte dingen gemaakt hoor.....].

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je nu je scriptie af hebt en weer andere dingen kunt gaan doen en wat een leuke jurk heb je gemaakt voor je dochter.

    lekker zelf gemaakte jam!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.