Wat in het vat zit, verzuurd niet.

Afgelopen week is een lingerie setje voor mezelf en een voor mijn dochter afgekomen. Voor mijzelf is het een setje in herfst tinten geworden. Het materiaal komt uit een pakket wat reeds twee jaar in de lade lag te wachten. Het pakket heeft ongelofelijk mooie kleuren. Echter bij ontvangst van het pakket bleek dat het niet rekkend kant was. Aangezien ik hier nog geen ervaring mee had, is het blijven liggen. Ach wat in het vat zit, verzuurd niet.


Het setje is inmiddels af en zit heerlijk. Ik heb mijn BH patroon voor een horizontaal model gebruikt en hier 1 cm extra ruimte in de bovencup getekend (het spietje wat je er anders uithaalt, nu laten zitten). Dit werk uitstekend.

Een extra moeilijkheid bij het maken van de slip, was dat er satijnen lycra in het pakket zat. Deze lycra rekt enkel in de breedte, en dan maar een klein beetje. Ik heb dan ook mijn patroon opnieuw getekend om verrassingen te voorkomen.






Voor dochterlief is het een rosé setje geworden. Het hemdje viel een beetje te kort uit, dus dit heb ik met een band katoenen lycra verlengt.



Het hemdje en de slips zijn versierd met haar initialen en enkel hotfix steentjes. Toen ik het hemdje bijna volledig in elkaar had, zag ik een heel klein gaatje in de lycra zitten.Dit heb ik opgelost met nog drie extra hotfix steentjes op het midden.

Het setje viel goed in de smaak, want hij werd gelijk apart gelegd om 'morgen' aan te kunnen doen.

Een beter compliment kun je eigenlijk niet hebben.

Reacties

  1. Ik heb het setje mogen zien en het is heel mooi geworden, het roze setje dus niet gezien want ja die heeft madam aan. Een mooier compliment is er toch niet als het gelijk aan moet. Vind het wel een heel mooi setje zo met het borduursel en hotfix er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn dus 2 tevreden dames!

    Ziet er goed uit hoor, werken met niet rekkende materialen kan prima, als je maar wel rekening houd met extra ruimte

    San

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms zie je ergens heel erg tegenop en dan blijkt het heel erg mee te vallen! Mooie setjes geworden en leuk opgelost met de hotfix!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.