Verjaardagsjurk (1)

Tja de maand mei is een maand met veel naaiwerk voor verjaardagen. De cadeaus voor een vriendin en haar dochter zijn gereed. nu nog de verjaardagsjurk voor mijn eigen meisje. Ik heb een leuk patroon gespot in de Knippie special 2 van dit jaar. Maar ik zag direct dat dit een patroon is waar ik wel even voor moet gaan zitten. Dus de stof is uitgezocht en vervolgens besloten om een eenvoudiger jurkje te maken, zodat er in ieder geval 1 af is voor de verjaardag.

Het jurkje is gemaakt van een mooie katoen en volledig gevoerd. Het bovenlijfje heb ik gevoerd met dezelfde stof. De rok is voorzien van een witte katoenen onderrok. Die piept ongeveer 2 cm onder de bovenrok uit. De boven- en onderrok zijn afgewerkt met een rolzoom.

De mouwkapjes zijn gestikt tussen het bovenlijfje en de voering en hiermee helemaal weggewerkt. Het is me eindelijk gelukt dit mooi en vooral snel te naaien.

De jurk is gemaakt in maat 98.






Omdat de jurk op tijd af was, vond ik dat mijn lingerie lade wel weer wat aanvulling kon gebruiken. De kleur op de foto's komt niet helemaal goed over. De kleur zit tussen oranje en rood in.

Het setje is gemaakt van rekbare tule kant met een satijnen lycra. Zowel de BH als de slip zijn zelf getekend. De inspiratie van de slip komt van het zelflingeriemaken forum.

Het kant in de BH is gespiegeld. Voor de slip heb ik al het kant dezelfde richting op laten lopen. Ik had namelijk 1 meter links en rechts kant en nog een twee meter allemaal dezelfde kant op. De twee meter was ideaal om het patroon van de lip mee uit te proberen.



Mijn vorige exemplaar van de slip had net geen 'bouwvakkersdecoleté'. Uiteindelijk besloten dat de bil wel iets meer bedekt mocht worden. Dit heb ik dan ook gedaan in deze slip door een driehoek aan kant op het achterpand te bevestigen.

De slip draagt prima. Wel denk ik dat de volgende op het achterpand nog iets hoger mag. Het achterpand is nu nog circa 3 cm lager dan het voorpand. Ik denk dat ik beide op gelijke hoogte ga houden. Dit draagt uiteindelijk het prettigste.

Ik heb nog twee strings klaar liggen voor het elastiek om het setje helemaal compleet te maken. Deze worden de volgende keer op de foto gezet.

Reacties

  1. Wat een ontzettend leuk jurkje en wat een prachtig lingeriesetje is het weer geworden. Mooi hoe je het kant verwerkt hebt en wat een prachtige kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk jurkje heb je gemaakt en het setje is ook weer heel mooi geworden.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een hele mooie feestjurk hoor kan ze mee voor de dag komen, en ook jou setje mag er wezen. Er leuk zo het kant in de slip en ja de kleur dat weet je wel hé die vind ik gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief jurkje voor dochterlief.
    Je setje is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.