Voorbereiding op een feestjurk

In de maand juni zijn enkele verjaardagen waarvoor er altijd wat zelf gemaakte jurken en lingerie gevraagd wordt. Tevens is dan mijn dochter jarig (wordt alweer 3 jaar, wat gaat dat snel). Ter voorbereiding wilde ik een patroon uitproberen. Gewoon eens kijken of dit qua pasvorm wat zou zijn voor mijn kleine meid.

Ik heb maatje 92 gemaakt (de kleinste maat van deze jurk), en die valt helaas nog wat te groot uit. Qua lengte is maat 92 prima, maar qua breedte heeft mevrouw nog maat 80. Nog maar niet gesproken over haar maat voor ondergoed (hangt op 74 / 80). De jurk is gemaakt van een mooie velours. Het bovenstuk is gevoerd met dezelfde stof en de rok heeft een witte katoenen onderrok gekregen. Ik heb expres wat zwaardere / dikkere stof gebruikt, zodat hij van het najaar ook nog kan met een wat een dikker shirt eronder. De jurk sluit met een blinde rits op midden achter.

Voor de feestjurk die van katoen gemaakt wordt en een zomermodel moet zijn, zal dit model circa 4 cm in de breedte ingenomen moeten worden. Ik ga dit verdelen over het midden voor en achter en de zij  naden. Dan moet het goed komen.


In de tussentijd heb ik eindelijk een lingerie setje voor mezelf geknipt en een idee voor een bikini. Ik ga dus weer lekker.

Reacties

  1. Leuk, lief jurkje. Ook die jonge dames hebben maatwerk nodig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatig jurkje...mooi stofje..
    Doet me weer denken aan toen onze Kim nog klein was, daar maakte ik ook altijd 'bloemetjes jurkjes' voor.
    Het is zo leuk naaien, voor die kleintjes...
    Het is ook een mooi modelletje, zo met dat klokkende, het valt erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.