zaterdag 14 april 2012

Ingewikkeld

In de Simplicity van twee weken geleden staat een mooi wikkelshirt. Bij het inzien van het blad in de winkel was ik helemaal verkocht toen ik dit shirt zag. Ik wilde hier dan ook direct mee aan de slag.

Zo gezegd, het patroon eruit gehaald (wat een lappen papier zijn dit zeg). Bedacht welk shirt het precies moest zijn (de tweede van boven). Hierop de stof uitgezocht en knippen maar.


Helaas ging dat knippen niet helemaal goed. Ik bleek op het stoffenspektakel in plaats van de betaalde twee meter stof, maar 1.75 gekregen te hebben. Ik dacht in totaal 10 meter stof (5 motieven) gekocht te hebben, maar heb ik werkelijkheid 7,25 meter gekregen. De stof was goedkoop, maar in het vervolg betaal ik graag iets meer, als ik dan de gevraagde meters maar krijg. GRRR

Maar goed, na veel passen en meten kreeg ik het wikkelshirt uit de stof. De mouw bies lukte niet meer, dus ik het de mouwen maar iets verlengd en hier een zoom van 4 cm aangetekend.

Dit is het shirt los (hangt tot ver over de knie. Ik wil hem zo niet gaan dragen omdat de gekozen tricot van binnen wit is. Vind dit zelf niet zo mooi.

Het shirt gewikkeld is een mooier gezicht. Ik moet wel zeggen dat de punten om te wikkelen maar net aan zijn. Ik ga hem eerst maar eens gewoon thuis dragen om te kijken of dit goed blijft zitten.

Het shirt sluit helemaal goed aan, ben verder dus wel tevreden met het patroon. Ik denk alleen niet dat ik hem nog eens maak. Heb eigenlijk niet zo veel met wikkelshirtjes.

4 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een mooi model wikkelshirt. Vind de stof die je gekozen hebt ook erg leuk.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel erg mooi geworden, en ook de stof is erg leuk vind het op beide manieren erg leuk. Kom hem van de week wel in het echt bekijken. Denk dat het een kwestie van wennen is zo'n wikkel shirt.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi shirt geworden, ik zou ook net zolang puzzelen tot ik het patroon wel op een te kleine lap zou hebben. Balen is dat, te weinig stof...een goede reden om toch extra op te letten als de stof gemeten en geknipt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen van die stof, het moet toch niet zo zijn dat je het op de kraam al na zou moeten meten om er zeker van te zijn dat je voldoende hebt gekregen...Je shirt is er in ieder geval niet minder mooi om geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.