Effe geleden

Het is alweer even terug dat ik geblogd heb. In de tussentijd heb ik niet stil gezeten, maar ben vooral druk geweest met andere zaken.

Het setje van de vorige keer (lila) is niet helemaal gelukt. De slip zat namelijk voor geen meter. Na alle slip patronen nagekeken te hebben, heb ik er enkele weggegooid die toch niet lekker zaten, en weer een nieuwe getekend. Corina heeft mijn maten opnieuw gemeten, en warempel ik was enkele cm's gegroeid op mijn heupen.



Een nieuwe slip getekend (met enkele aanpassingen), en enthousiast in elkaar gezet. Nou, ook deze zat voor geen meter. De slip aangetrokken en vervolgens (met wat hulp van Corina) bedacht wat we eraan kunnen doen. Op de foto zien jullie de achterkant slip tweede versie (originele tekening) en de verbeterde versie (rode lijn).


De tweede versie op de tekening (eigenlijk al de derde versie) heb ik maar gewoon in het wit gemaakt. Deze zit bijna goed. De bovenkant van de wang op het achterpand is nu iets te ruim. Hier haal ik dus nog wat weg. Daarnaast mag het voorpand nog wat hoger uitgesneden worden. Hier ga ik dus 0,5 tot 1 cm weghalen (had pas 6 cm uitgesneden!). Tevens laat ik het kruisje achter wat lager eindigen (rekt het pand daar ook gelijk wat beter).



Met goede zin ga ik het patroon aanpassen en nu maar hopen dat hij helemaal naar mijn zin zal zijn. Ik heb al weer een pakketje samengesteld om te gaan maken, dus wil weer verder met het patroon. Misschien nog een hipster als variant maken ... ach eerst maar genoeg tijd hebben.

Reacties

  1. Fijn dat deze toch al iets beter zit. En ja tijd is toch vaak een probleem he.Ben benieuwd hoe de aangepaste gaat zitten en een witte slip is nooit weg.

    groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is het goed om een en ander eens op een andere manier te doen. Fijn dat je weer verder kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heb nu drie verschillende methodes gecombineerd. Maar ik er (bijna) ;-)

      Verwijderen
  3. ff schaven, maar dan heb je wel een perfect patroon op je eigen maten waar je voorlopig weer mee vooruit kunt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.