woensdag 15 februari 2017

Warme trui

Zo, ondanks dat het mooiere weer zich aandient, heb ik toch nog een lekkere warme trui gemaakt.

Dit keer de Aster trui uit La Maison Victor gemaakt. Ik was al gewaarschuwd dat het patroon erg kort viel. Dus het hele patroon nagemeten en verlengd. Ik heb de mouwen  en de voor- en achterpanden met 12 cm verlengd. Achteraf had ik de voor-en achterpanden gerust met 20 cm kunnen verlengen. Hij valt nu wat aan de korte kant voor een echt comfortabele trui, maar het gaat.

Het stofje is een gebreide tricot. Dit model trui is ideaal voor gebreide tricots. De afwerking is met boordstof gedaan. Het in elkaar zetten van deze trui kost zo'n uurtje. Lekker snel tussendoor project dus.

Helaas geen hele scherpe foto. Maar de lijntjes heb ik van het voor- en achterpand netjes laten doorlopen.

Gebruikte materialen:
Patroon: Aster trui uit LMV
Stof: gebreide tricot Driessenstoffen

3 opmerkingen:

  1. Ziet er een lekker warme toffe trui uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stofje heb je ervoor gebruikt, vind hem heel erg leuk en mooi zoals de strepen doorlopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.