Shirts

Zo, in navolging van de vorige shirts, heb ik er nog twee gemaakt. Precies op tijd om met het mooie zomerse weer te kunnen dragen.



Het eerste shirt is van een viscose tricot gemaakt. Het patroon is weer zelfgetekend om mijn eigen maten, met watervalhals en korte mouw. Wederom in elkaar gezet met enkel lock machine en covermachine.















Bij het tweede lapje kwam ik erachter dat een lange mouw precies uit de stof ging. Op deze manier houd ik dan niet zo'n akelig stofje stof over, dat ik niet durf weg te gooien.

Hebben jullie dat ook? Dat je van die stukken stof overhoud die je dan blijft bewaren omdat het zonde is om weg te gooien?

 Afijn, het shirt zit in ieder geval heerlijk. Omdat het wederom goed rekkende tricot is, heb ik hetzelfde patroon als bij de korte mouw gebruikt alleen dan met een lange mouw. Geen verdere aanpassingen!






Dit is de achterkant.


















En de hals is weer afgewerkt met een beleg aan de binnenkant die ik met de covermachine heb vastgezet om krullen / omvouwen te voorkomen.


Zo, nu weer verder met het volgende project.

Reacties

  1. Alweer 2 van die gave shirts...en ja, ik heb dat ook, alles bewaren, daarom heb ik er nu ook zowat een maand over gedaan om mijn hobbykamer eens grondig op te ruimen en te herinventariseren meters en meters stof en lapjes zijn er weer door mijn handen gegaan...je weet maar nooit waar het goed voor is :))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie stofjes heb je gebruikt voor je shirtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk allebei! Herkenbaar...ik heb niet zoveel moeite om tricot restjes weg te gooien, tenzij het nog bruikbaar is voor boordjes o.i.d. Maar katoentjes bewaar ik meestal wel. Ik heb wel een maximum voor mezelf gesteld en dat is een curver bak vol met restjes en als die te vol wordt ga ik selecteren wat weg kan naar b.v. school of knutselclub. Maar het is idd. fijner om een lapje in een keer op te kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super hoor dat je even heerlijk mooie shirts voor jezelf maakte. Chapeau en oh weggooien wat is dat?! ;) hihi. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.