Cadeautje(s)

De maand juni staat bij ons in het teken van enkele verjaardagen. En dan vooral verjaardagen van meiden/meisjes. Het meest gewilde verjaardagscadeau blijkt toch nog altijd een jurk te zijn. De eerste verjaardag is voor een meid die alweer 10 jaar wordt. En aangezien ik nog geen ervaring met die leeftijd heb, heb ik de stof uitgezocht in overleg met de moeder.


De stof is een katoenen digitale tricot. Fijne stof om mee te werken en een prachtige print van vogels en vlinders. Dochterlief vond het overigens niet leuk dat deze leuke stof niet voor haar bedoelt was. Gelukkig had ik iets meer besteld zodat ik er ook nog iets voor haar van kon maken. Maar dat volgt in een ander bericht zodra het af is.


Het patroon is Kiara van Farbenmix. vorig jaar had ik ook al een jurk gemaakt naar dit patroon en blijkbaar is dat een van de lievelingsjurken geworden. Dus het verzoek was hetzelfde model te gebruiken.

 
De jurk is verder eenvoudig afgewerkt met blauwe boordstof en omgezoomd met de covermachine. Dat laatste gaat overigens steeds beter. Deze keer geen enkele steek overgeslagen of losgelaten.

Al kijkend in mijn kast kwam ik nog een viscose tricot tegen met vlinders. En laat de jarige nu dol zijn op vlinders. Aangezien ik mijn kast echt wat leger wil hebben (kast moet eruit want het moet baby kamer worden), besloot ik om de vlinderstof ook direct te gebruiken.

Dit is patroon Whitney van Farbenmix. Ik heb dit patroon nog niet eerder gebruikt, dus hoop dat het goed zit. De jurk heb ik wel op de andere jurk gelegd om te kijken hoe het valt qua lengte en breedte. En laat dat nu aardig overeen komen.

Toch leuk hoe het fototoestel omgaat met de strepen. Ahum. Zoals op de foto van de stof hierboven te zien, lopen de strepen echt recht en dus niet zoals op de foto hiernaast.











 Dit is de jurk op tafel. Dan is het model iets beter te zien. Ik vind zelf de racerback erg leuk. Maar dat maakt dit wel een echte zomerjurk.










Zo, nu weer een setje voor mezelf gaan uitzoeken en knippen.


Reacties

  1. Erg leuk allebei! Whitney is inderdaad een ideaal zomermodelletje. Leuke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo'n persoonlijke cadeautjes te maken.

    Succes met het leegmaken van de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke jurken heb je gemaakt, daar zal de jarige blij mee zijn! Welke maat maakte je van de Kiara??
    Groetjes Mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke en lieve cadeautjes.
    Succes met de kast en je verdere zwangerschap. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke jurken!
    Altijd fijn als de kast weer wat leger raakt en zeker als er een reorganisatie gaat plaats vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn weer mooie cadeaus geworden en leuk dat ze er om vragen, is toch een mooi compliment.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.