woensdag 10 februari 2016

UWYH

Use What You Have, oftewel UWYH ben ik aan het toepassen. Niet uit budget of bezuinigingen. Maar omdat ik mijn voorraad in de kast graag gehalveerd zie. Ik wil meer ruimte in de kast voor andere zaken en ben de kast en mijn hobby kamer aan het opruimen. Overbodige zaken mogen eruit om plaats te maken voor rust en ruimte. Heerlijk gewoon.

Maar ik werk slecht met deadlines en 'moeten'. Dus ik kijk gewoon af en toe naar de kamer, kast en voorraad. Vooral afwachtend op ideeën, en dan specifiek de ideeën die tegelijkertijd komen met motivatie. Ergens zin in hebben of krijgen is momenteel belangrijk. Anders kan ik er beter niet aan beginnen.

Om te beginnen heb ik leggings gemaakt:


Alle drie met stof, garen en elastiek uit de voorraad.
Van links naar rechts: zwarte tricot (markt), streepjes tricot (Naaicentrum Speld) en rose tricot Eike (kleurenmix).


Ze zijn direct gedragen en goed bevonden.



Van de streepjestricot heb ik tevens een jurk gemaakt. Hiervoor is het patroon Kiara van Farbenmix maar weer eens gebruikt. De zwarte tricot heb ik terug laten komen in de hals. De stof is al druk genoeg.

Ik twijfelde heel erg of deze stof niet te bont zou worden als jurk. Maar hij is precies goed. Met de zwarte legging eronder draagt dochterlief hem graag. Ze straalt er helemaal in!









De zoom heb ik met de covermachine gedaan. En uiteraard weer in rood. Deze kleur / klosjes geven een goed resultaat en geven vertrouwen om het eens met andere kleurtjes te gaan proberen.

Ik wordt noch eens vriendjes met die machine, haha.







En toen op naar het volgende. Ik zag dit patroon in La Maison Victor en vond dat een mooi vest. Ik zie de kids al in zo'n lekker vest buiten spelen.

Dus op zoek in de kast naar een stofje dat ik ervoor zou kunnen gebruiken.








Dit is een soort van borg of zo: lekker breisel in ieder geval. De binnenkant is alleen niet zo zacht, dus het moet echt gevoerd worden.

Ik heb deze stof gecombineerd met thermo lycra en een gekleurde tricot. Alles uit voorraad en het eerste exemplaar ligt al bijna klaar. Jawel, ik heb twee exemplaren gemaakt. Een voor zoonlief en één voor dochterlief. Daarmee was de lap (1,65 m) bijna op. Kijk dat ruimt lekker op in de kast!

6 opmerkingen:

  1. Dat ruimt heerlijk op, zoveel projecten maken in een keer!
    Wat een ontzettend vrolijk stofje van de jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kledingstukken heb je gemaakt van je voorraad. Ik ben ook zo bezig momenteel, gewoon eens kijken wat er ligt..
    Is hier ook erg nodig....en inderdaad er moet ook tijd en motivatie zijn anders lukt het niet...maar jij bent in ieder geval al goed bezig geweest. Het jurkje is echt gaaf geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig!! Hier is de doelstelling ook zo veel mogelijk op maken...... Ik kan sneller stofjes kopen als opmaken ;-)
    Dit levert zo te zien weer fijne kastvulling op. En ik ben benieuwd naar je sweaters....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker weer wat ruimte in je kast, ziet er allemaal weer heel mooi uit!
    Ben ook bezig om uit voorraad te werken want mijn kasten en bakken zijn ook aardig overvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar hoor, ik pak dat dit jaar ook zoveel mogelijk zo aan. Ben erg benieuwd naar de vesten, dit patroon vond ik meteen opvallen in deze LMV.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah ik lees het al een covermachine. Dacht het al. Super handig voor al dat mooie tricotwerk. Je maakte prachtige kleding! Love it! Zo nu ga ik ervandoor...knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.